شهر خبر

تعبیر جالب سید حسن خمینی از رابطه ایران با عربستان

حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با وزیر و دست اندرکاران وزارت خارجه گفت: راه هیچ تقدسی ندارد و هدف مقدس است.

جماران نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر، معاونان، سفیران، و کارکنان وزارت امور خارجه با آرمان های امام خمینی(س) گفت : هر چه بیشتر بر اصول خودمان تکیه کنیم اما توجه داشته باشیم که راه هیچ تقدسی ندارد و هدف مقدس است. ما بعضاً گرفتار تقدس مسیر می شویم. یکی از جملات امام که باید با آب طلا بنویسند این است که می فرمایند حرف مرد دو تا است. اتفاقاً مرد آن است که وقتی فهمید راه اشتباه است از آن برگردد.

یادگار امام ادامه داد: کار بسیار خوبی جا دارد تبریک بگویم، داستان جدید عربستان است؛ کار بسیار عاقلانه و ارزشمندی بود و دستگاه دیپلماسی با فطانت این کار را انجام داد. قرار نیست که ما با محمد بن سلمان رفاقت داشته باشیم یا فرض کنید اتفاقی که در ترکیه افتاد را فراموش کنیم. سیاست خارجی داستان تقدس ها و رفاقت ها نیست و داستان منافع کلان ملی است. طبیعی است که هیچ وقت نباید سر بحث یمن هم عقب نشست، آن مقداری که منافع ملی است؛ در داستان لبنان، یمن و سوریه همین طور است. اما وقتی پای عقل در میان باشد اقتضا می کند با شجاعت، تشخیص درست بدهند و عمل کنند؛ گرفتار هیجانات هم نباید شد.

سید حسن خمینی اظهار داشت: داستان پذیرش قطعنامه نماد این است که راه تقدس ندارد و هر لحظه می توانیم مسیرمان را به سمت مسیر درست عوض کنیم.