شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم‌ها

امیرعبداللهیان:

پیام‌های غیرمستقیم برای لغو تحریم‌ها هفته‌هاست ادامه دارد

وزیر امور خارجه ایران، گفت: هفته هاست به طور غیرمستقیم پیام ها برای لغو تحریم ادامه دارد و از طریق وزرای خارجه برخی کشورها نیز تلاش ها برای جمع بندی متن اولیه در حال انجام است.

پیام‌های غیرمستقیم برای لغو تحریم‌ها هفته‌هاست ادامه دارد
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۱۴:۴۲:۵۴
اعتمادآنلاین |

امیرعبداللهیان وزیر خارجه در حرم امام گفت: شعار نه شرقی نه غربی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود و امروز حساسیت مردم به این شعار را امروز می‌بینیم.هرگاه دستگاه سیاست خارجی نگاهی را به آمریکا یا روسیه بگیرد که مردم احساس کنند با شعار امام فاصله دارد، موجی از انتقادها به سیاست خارجی بلند می‌شود.

به گزارش جماران، وی ادامه داد: امروز ۵ میلیون و یکصد ایرانی به طور رسمی مقیم خارج از کشور هستند و البته این تعداد ممکن است مقداری بیشتر باشد.

امیرعبداللهیان در خصوص روند مذاکرات برجام، اظهار کرد: برجام خوب یا بد دارای نقاط ضعف یا قوت امروز یک سند بین المللی است که مقابل ماست و مسیر ما برای لغو تحریم هاست. هفته هاست به طور غیرمستقیم پیام ها برای لغو تحریم ادامه دارد و از طریق وزرای خارجه برخی کشورها نیز تلاش ها برای جمع بندی متن اولیه در حال انجام است.

وی افزود: .اما برای حفظ آرامش مردم دائما اطلاع رسانی نمی‌کنیم. پیشرفتهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم به نقاط خوبی برسیم.

وزیر خارجه ایران همچنین در خصوص وضعیت مردم افغانستان و حق آبه ایران، گفت: از عدم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و عدم امکان تحصیل زنان و دختران ناخرسندیم. در موضوع حقابه نیز معتقدیم قرارداد ۱۳۵۱ باید به صراحت مورد توجه قرار گیرد. درگیری های پراکنده در مرز افغانستان نگران کننده است.