شهر خبر

مایکروسافت نسبت به فعالیت هکرهای چینی هشدار داد

مایکروسافت یک سیستم مخرب تحت حمایت هکرهای چینی را کشف کرده است که هدف آن مختل کردن زیرساخت های حیاتی در ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، به گفته "مایکروسافت" در بیانیه ای، این فعالیت که آن را مضر و پنهان توصیف کرده، پشت گروهی از هکرهای چینی است که تحت نام "Vault Typhoon" فعالیت می کنند.

مایکروسافت اضافه کرد که هدف اصلی این گروه، ایجاد اختلال در زیرساخت های ارتباطی حیاتی بین ایالات متحده و آسیا، علاوه بر هدف قرار دادن بخش های صنعت، حمل و نقل، ساخت و ساز، دریایی، آموزش و خدمات دولتی است.

مایکروسافت اعلام کرد که Volt Typhoon در اواسط سال ۲۰۲۱ فعال بوده و زیرساخت های حیاتی را در جزیره گوام و سایر نقاط ایالات متحده هدف قرار داده است.

به گفته این شرکت آمریکایی، "رفتار مشاهده شده" "Vault Typhoon" نشان می دهد که آنها می خواستند تا زمانی که ممکن است سیستم های سایت های حیاتی را جاسوسی و کنترل کنند.

اعضای Volt Typhoon به طور مخفیانه داده‌ها را از صفحه کلید و شبکه جمع‌آوری می‌کنند، سپس آن‌ها را در فایل قرار می‌دهند تا برای نفوذ و استفاده از اعتبار سرقت شده معتبر آماده شوند.

این گروه هکری در تلاش است تا در فعالیت های شبکه ادغام شود و مسیریابی ترافیک را طبق میل خود کنترل کند.