شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#وزیر بهداشت#اورژانس

ماجرای کتک خوردن نیروهای اورژانس در ماموریت ؛ پیگیری وزیر بهداشت | تکنسین‌ها تمایلی به فعالیت در تهران ندارند

وزیر بهداشت گفت: پیگیری‌های لازم جهت بالا بردن هزینه‌های ارتکاب جرم در زمینه آسیب رساندن به همکاران اورژانس و آمبولانس‌ها افزایش یابد تا افراد خاطی نتوانند در ارائه خدمت‌رسانی به مردم نیازمند اخلال ایجاد کنند.

مامور اورژانس - اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین، محمداسماعیل توکلی سرپرست مرکز اورژانس استان تهران گفت: حوالی ساعت ۱۶:۱۷ دقیقه روز گذشته (سه شنبه)، گزارشی مبنی بر تصادف یک دستگاه موتورسیکلت و عابر پیاده به مرکز ۱۱۵ اورژانس استان تهران اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله نیروهای اورژانس استان تهران به محل حادثه در خاک سفید تهرانپارس اعزام شدند.

توکلی تصریح کرد: زمانی که کارشناسان اورژانس در حال خدمت رسانی بودند ناگهان عده‌ای از تماشاگران حادثه، به بهانه تأخیر اورژانس، با کارشناسان درگیری فیزیکی پیدا می‌کنند و منجر به جراحت شدید پرسنل خدوم اورژانس و آسیب دیدن آمبولانس می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه میزان ناوگان و منابع فعلی جوابگوی حجم درخواست مددجویان نیست، افزود: نیاز به عزم جدی در کشور جهت بهبود شرایط حال حاضر اورژانس استان تهران است.

توکلی تصریح کرد: هم اکنون کارشناس حادثه‌دیده تحت مراقبت پزشکی است و اداره حقوقی اورژانس تا حصول نتیجه و مجازات خاطیان پیگیر شکایت از این افراد است.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع و فرسودگی ناوگان و خستگی همکاران عزیز و پرتلاش به دلیل حجم بالای مأموریت‌های اعزامی، از مردم فهیم درخواستم دارم از رفتارهای عجولانه و هیجانی نسبت به برخی از تأخیرهای ناخواسته همکاران ما پرهیز کنند.

سرپرست اورژانس استان تهران در پایان گفت: قطعاً در کنار ارائه خدمت به مردم شریف، کرامت همکاران تلاشگر اورژانس ۱۱۵ و حفظ سلامتی این عزیزان از اولویت‌های مهم ما است و با هرگونه تعدی از طریق مراجع قضائی برخورد می‌شود و تا حصول نتیجه پیگیری جدی ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر بهداشت از ژنو پیگیر ضرب و شتم پرسنل اورژانس شد

بعد از انتشار این خبر، بلافاصله دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در تماس تلفنی با  سرپرست اورژانس استان تهران از مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو (محل برگزاری اجلاس جهانی سالانه سازمان جهانی بهداشت) آخرین وضعیت نیروی اورژانس مورد ضرب و شتم قرار گرفته را پیگیری کرد.

عین‌اللهی با تاکید جدی بر روند درمانی این پرسنل زحمتکش گفت: جهت صیانت از همکارانمان تا آخرین لحظه پیگیری قضائی این موضوع ادامه یابد.

وزیر بهداشت افزود: پیگیری‌های لازم به صورت ویژه جهت بالا بردن هزینه‌های ارتکاب جرم در زمینه آسیب رساندن به همکاران اورژانس و آمبولانس‌ها از طریق قوای سه گانه افزایش یابد تا افراد خاطی نتوانند در ارائه خدمت رسانی به مردم نیازمند و مددجویان، اخلالی ایجاد کنند.

تکنسین‌ها تمایلی به فعالیت در تهران ندارند

همچنین، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در خصوص این ماجرا گفت: تکنیسن های اورژانس کار کردن در شهرستان‌ها را به تهران به دلیل شرایط اقتصادی ترجیح می‌دهند و به همین دلیل با کمبود نیروی انسانی در پایگاه‌های اورژانس پایتخت مواجه هستیم.

وی  اظهار داشت: در چند سال اخیر ۱۵۰ اورژانس موتوری به دلیل ترافیک در تهران فعال شده است اما ناکافی بودن نیروی انسانی و تمایل تکنسین ها برای فعالیت در شهرهای کوچک و سایر استان‌ها، باعث شده است که کمبود نیروهای اورژانسی در تهران بیشتر باشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ناوگان آمبولانس کشور فرسوده است، ادامه داد: ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده وجود دارد که بیش از ۱۵ سال کار کرده اند و باید از رده ناوگان خارج شوند.

میعادفر با اشاره به مزاحمان تلفنی اورژانس هشدار داد که این موضوع نیز از طریق قوه قضاییه در حال پیگیری است و با آنها برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل ترافیک تهران، امکان تردد آمبولانس سخت و دشوار است، ادامه داد: یک پنجم ماموریت ها در تهران اتفاق می افتد، بخشی از آنها و درخواست هایی که به اورژانس اعلام می شود، غیرواقعی بوده و وقتی آمبولانس اعزام می کنیم، مشاهده می شود که فرد بیمار علایم معمولی داشته که می توانست به مرکز درمانی مراجعه و تحت مداوا قرار بگیرد و نیاز به تکنسین نبوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه خدمات درمانی رایگان به مردم ارائه می‌دهیم و تردد آمبولانس در تهران به دلیل ترافیک، میسر نیست از شهروندان درخواست می کنیم که رفتار محترمانه ای با تکنسین ها داشته باشند و از رفتارهای خشونت آمیز پرهیز کنند.

پیگیری قضایی کتک خوردن یکی از پرسنل اورژانس

میعادفر درباره کتک خوردن یکی از کارشناسان اورژانس در محل حادثه گفت: این برخورد قابل ملاحظه نیست زیرا تکنیسین‌های ما در این شرایط سخت فعالیت می کنند اما با ناملایماتی از سوی همراهان بیمار مواجه می‌شوند و قابل پذیرش نیست.

وی اظهار داشت: این موضوع را از طریق قوه قضاییه پیگیری می‌کنیم و جلساتی را با دادستان خواهیم داشت تا با کسانی که رفتار نامناسبی با تکنسین‌های اورژانس در محل حادثه داشته باشند به شدت برخورد شود.

منبع: مهر/ ایرنا