شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش

گفت‌وگو| صدرالحسینی: رزمایش حزب الله خروج مقاومت از دفاع به حالت تهاجمی بود

گفت‌وگو| صدرالحسینی: رزمایش حزب الله خروج مقاومت از دفاع به حالت تهاجمی بود

کارشناس تحولات غرب آسیا رزمایش اخیر حزب الله در جنوب لبنان را کاملا تهاجمی دانست و گفت: این یکی از مهم ترین خواسته‌های جریان مقاومت است که پس از گذراندن دفاع در مقابل متجاوزان بتواند اقدامات تهاجمی به سمت دشمن داشته باشد.

  سید «رضا صدرالحسینی » کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با برگزاری رزمایش حزب الله در جنوب لبنان و در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی گفت: با نگاهی به روند توسعه همه جانبه توانمندی مقاومت اسلامی لبنان متوجه می‌شویم، حزب الله توانمندی‌های خودش را در حوزه‌های دفاعی امنیتی سیاسی اجتماعی و حتی اقتصادی به نقطه‌ای رسانده که می‌توانیم بگویم از نقطه بازدارندگی عبور کرده و توازن وحشت را بین خود و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌است.

این کارشناس تحولات غرب آسیا با بیان اینکه حزب الله در طول سالیان اخیر توانسته هرگونه مداخله نظامی در خاک لبنان را به نقطه صفر برساند، اظهار داشت: اقدامات حزب الله در سال گذشته در خصوص میدان گازی «کاریش » واقع در دریای مدیترانه شرایطی را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد که مجبور شد پس از سالیان متمادی که بطور یکجانبه از این میدان مشترک گازی استفاده می‌کرد، این استفاده را متوقف کند.

وی رزمایش اخیر حزب الله را نقطه‌ای بر شتاب بخشیدن به فروپاشی دولت افراطی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: نوع رزمایشی که حزب الله برگزار کرد تاکنون هیچ یک از جریان‌های مقاومتی در دنیا انجام نداده بودند چراکه این رزمایش در مقابل دوربین‌های متعدد و خطوط دفاعی و دیوار حائل میان رژیم صهیونیستی و جنوب لبنان برگزار شد. در حقیقت، حزب الله توانست یک رزمایش در شرایط واقعی جنگ با رژیم صهیونیستی را به نمایش بگذارد و در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف رزمایش خودش دست یابد.

صدرالحسینی با بیان اینکه در رزمایش اخیر حزب الله انواع و اقسام طراحی‌های اطلاعاتی عملیاتی انجام شد ، اظهار داشت: در این رزمایش بیش از دو هزار نیروی زبده به علاوه 200 نیروی واکنش سریع شرکت داشتند و در آن از پهپاد و انواع تجهیزات نظامی مورد نیاز برای دفاع از لبنان و تهاجم به سمت رژیم صهیونیستی بکار گرفته شد.

وی سناریوی رزمایش حزب الله لبنان را کاملا تهاجمی دانست و گفت: این سناریو  نشاندهنده آن است که حزب الله توانسته از حالت دفاعی به حالت تهاجمی دربیآید و این یکی از مهم ترین خواسته‌های جریان مقاومت است که پس از گذراندن دفاع در مقابل متجاوزان بتواند اقدامات تهاجمی به سمت دشمن داشته باشد. این اقدامات تهاجمی در رزمایش اخیر به صورت علنی انجام شد.

این کارشناس تحولات غرب آسیا یکی از مهم ترین پیام های حزب الله  از برگزاری رزمایش اخیر را ایجاد تزلزل در دولت نتانیاهو خواند و گفت: ما شاهد تزلزل در نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی هستیم. مثل فرار نظامیان ازپادگان‌ها و عدم حضور به موقع نیروها هنگام فراخوانی آنان به مراکز نظامی لذا رزمایش حزب الله یک پیام کامل روشن دارد و اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان به فکر مداخله در مراکز و مناطق جبهه مقاومت نیافتد و خودش را برای یک سرنگونی زود هنگام آماده کند.

انتهای پیام/