شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلاتان#لیونل مسی#شبیه#هنرمند

تصاویر | رونالدو، مسی، زلاتان و بکام جلوی دوربین رفتند | نقش‌آفرینی فوتبالیست‌های تقلبی در یک موزیک ویدئو

در ویدئویی که یک هنرمند سوئدی آن را ساخته است، چهره‌هایی شبیه به زلاتان ابراهیموویچ، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و دیوید بکام به تصویر کشیده شده است.

بدل فوتبالیست‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان،‌ اکثر موزیسین‌ها هر کاری می‌کنند تا ستاره‌های جهانی فوتبال مانند کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، زلاتان ابراهیموویچ و دیوید بکام در موزیک‌ویدئوهایشان بازی کنند، اما هاکان هلستروم، ستاره پاپ سوئدی، توانسته با روشی دیگر این کار را حتی بهتر عملی کند.

هلستروم به جای استفاده از برخی از مشهورترین چهره‌های فوتبال برای بازی در موزیک ویدئوی جدیدش، با جمع‌آوری تیمی از کسانی که به این فوق ستاره‌ها شباهتی دارند (برخی شبیه‌تر، برخی کمتر) برای فیلم کوتاه ۱۱ دقیقه‌ای خود خلاقیت به خرج داد. 

هلستروم در این فیلم مربی یک تیم پنج نفره متشکل از بازیکنانی به نام‌های «رونالدا»، «مِتزی»، «زلاتان» و دو «بکام» است. این نوازنده ۴۹ ساله در این ویدئو با چند ساز دیده می‌شود که تیم را در یک مینی‌ون همراهی می‌کند و به آنها در مورد تاکتیک‌های بازی آموزش می‌دهد و به آنها برای آمادگی در مسابقات تمرین می‌دهد.

این فیلم ماهیت زندگی یک فوتبالیست و موانعی را که بازیکنان در هر سطح و سنی به طور معمول با آن روبه‌رو می‌شوند به تصویر می‌کشد؛ شک به خود، بی‌حوصلگی، تنهایی، بی‌فرمی، قرار گرفتن در معرض نقد مداوم و از همه بدتر، سندرم ایمپاستر. تیم هلستروم با متحد شدن و رویارویی با مشکلات به طور هماهنگ، در نهایت بر سختی‌های مختلف این کار غلبه کرده و یک واحد قوی تشکیل داده‌اند.

هلستروم به ESPN می‌گوید: «من همیشه عاشق فوتبال و موسیقی بودم. بنابراین وقتی کارگردان این کار این ایده را مطرح کرد که با من به عنوان مربی زلاتان، دو بکام، مسی و رونالدو یک نوع موزیکال ورزشی اجرا کند، غیرممکن بود که نه بگویم.»

هلستروم که دو تک‌آهنگ شماره ۱ و ۸ آلبوم طلایی یا پلاتینیوم در سرزمین مادری خود داشته است، تجربه مربیگری فوتبال در دنیای واقعی را نیز دارد.

او می‌گوید: «از ۱۰ سالگی همزمان فوتبال و موسیقی را شروع کردم و از همان زمان متوجه شدم که این دو فعالیت را با هم ادغام خواهم کرد. هرچند این کار به طرز عجیبی یک نوع مبارزه است که هر دو نیازمند فداکاری، کار تیمی، اشتیاق و انگیزه فراوان است.»

به عنوان یک مربی واقعی، هلستروم هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا تخیل بازیکنانش را الهام بخشد و همچنین آنها را آموزش دهد و تیم را یکدست کند.

او می‌گوید: «برای تقویت بازیکنان از نظر ذهنی بسیار زمان می‌گذارم. اهمیت هدف‌سازی، یافتن اهداف جدید و ادامه مبارزه از موارد مهمی است که به آنها می‌پردازم تا به بازیکنان یادآوری کنم که چیزهای زیادی امکان‌پذیر است. این یک داستان تخیلی است. اما برخی از بازیکنان به نظر می‌رسید معتقد بودند که این یک مستند است. این خوب بود.»

این نوازنده همچنین فاش کرد که تلاش کرده است تا چند شخص دیگر شبیه به فوتبالیست‌ها پیدا کند تا تیمش را بزرگ‌تر کند، اما موفق به این کار نشد.

او می‌گوید: «ما دنبال بدل دیگو مارادونا و پله هم بودیم، اما متأسفانه کسانی که شبیه آنها بودند مرده بودند. همچنین گفتگویی طولانی با شبیه امباپه داشتیم، اما چیزی در مورد بازیکنان جوان‌تر وجود دارد که به اندازه بازیکنان بزرگ‌تر جالب نیست. من می‌خواستم یک پرتره جالب و سرگرم‌کننده از تیمی از سوپراستارهایی بسازم که زمان اوج حرفه آنها سپری شده است.»

نسخه زلاتان ابراهیموویچ، پیر لوختنولد، اهل آلمان است، اما می‌شود گفت هلستروم با این انتخاب به قهرمان ملی فوتبال خود ضربه زده است!

هلستروم گفت: «برای من به عنوان یک سوئدی، بودن در کنار زلاتان قلابی، بازیکنی که در طول دوران حرفه‌ای‌اش طرفدار او بودم، عجیب بود. شاید هم یک روز بتوانم زلاتان واقعی را ملاقات کنم. من همه این بازیکنان را قلبا دوست دارم. آنها به طرق مختلف فوق‌العاده هستند. خوشحالم که فرصت مربیگری آنها را دارم.»

هلستروم از واکنش مردم به این موزیک ویدئو راضی بوده است و می‌گوید که بسیاری از مردم پیامی را که داستان او می‌خواهد بیان کند، شنیده‌اند.

او می گوید: «واکنش‌ها بسیار مثبت بوده است. من معتقدم که مردم این ایده و احساس پشت آن را درک می‌کنند. همچنین تصور می‌کنم که برخی بسیار شگفت‌زده شدند، اما انجام کارهای غیرمنتظره بسیار سرگرم‌کننده است.»