شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین#کاخ سفید

کاخ سفید: آمریکا از حمله به خاک روسیه حمایت نمی‌کند

کاخ سفید: آمریکا از حمله به خاک روسیه حمایت نمی‌کند

مهر نوشت: کاخ سفید امروز اعلام کرد که این کشور بر دفاع اوکراین از خود متمرکز است و حمله به روسیه را تشویق نمی‌کند.

به نقل از الجزیره، کاخ سفید نسبت به حمله اخیر به بلگورود اظهار بی‌اطلاعی کرد.

کاخ سفید امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما اطلاعاتی در مورد حمله بلگورود نداریم و به نظر می‌رسد که گروه‌های روسی هوادار جنگ در اوکراین پشت آن هستند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ما از هرگونه حمایت از حمله به خاک روسیه جلوگیری می‌کنیم و بر اطمینان از اینکه اوکراین می‌تواند از خود دفاع کند تمرکز می‌کنیم.

کاخ سفید همچنین در خصوص «ایوان گروشکوویچ» خبرنگار بازداشت شده وال استریت ژورنال در روسیه گفت: ما می‌خواهیم با خبرنگار آمریکایی بازداشت شده در روسیه ارتباط برقرار کنیم و دلیل خودداری روسیه از این کار را نمی‌دانیم.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگوراد دیروز دوشنبه اعلام کرد که یک گروه خرابکار و جاسوس وابسته به نیروهای مسلح اوکراین وارد منطقه «گرایورونسکی» شدند.

این مقام بلگوراد در این خصوص اضافه کرده بود که اقدامات لازم برای از بین بردن دشمن در حال انجام است.

«ویاچسلاو گلادکوف» در این خصوص اضافه کرد: ۳ نفر در نتیجه گلوله باران مناطقی از بلگوراد توسط نیروهای مسلح اوکراین زخمی شدند: دو مرد و یک زن. این حملات همچنین به ۳ ساختمان مسکونی شخصی آسیب رساند. ساختمان‌ها آتش گرفتند، یکی از گلوله‌ها نیز به ساختمان اداری اصابت کرده است. در روستای زموستیه، گلوله‌ای به یک مهدکودک اصابت کرد و یک خانم مجروح که از ناحیه دست زخمی شده است، در محل امدادرسانی شد.

310310