شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

پیش‌بینی بورس فردا 3 خرداد 1402 / بازار داغ گروه سیمانی ها

شاخص بورس تهران پس از افت به محدوده سنگین در اردیبهشت‌ماه که به محدوده 2 میلیون و 230 هزار واحدی رسیده بود آرام و بی‌صدا ظرف هفته گذشته خود را به محدوده دو میلیون ۳۳۰ هزار واحدی رساند تا ۱۰۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران مثبت شده باشد.
پیش‌بینی بورس فردا 3 خرداد 1402 / بازار داغ گروه سیمانی ها

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزش معاملات روز جاری در  بورس  تهران رقمی بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ثبت شد و ارزش بازار هم در یک‌قدمی ۸۶۰۰ همتی قرار گرفت و رقم ۸۵۹۲ همتی را  به خود گرفت. نمادهای اخابر،  فولاد  و نماد ومعادن، میدکو به همراه نماد وغدیر بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص  بورس تهران  داشتند و نمادهای فولاد و  فملی  جزو تأثیرگذاران بزرگ منفی روز کاری جاری محسوب می‌شدند.

 گروه خودرویی باارزش معاملاتی ۱۴۸۰ میلیاردتومانی دوباره به صدر برترین گروه‌های صنعتی از نظر ارزش معاملاتی برگشت گروه بانک‌ها،  فلزات اساسی  و گروه انبوه‌سازی در رتبه‌های بعدی قرارگرفتن و همچنان گروه انبوه‌سازی جزء ۵ گروه برتر صنایع از نظر  ارزش معاملات  است.

 این گروه باارزش معاملاتی بیش از 6۷۹ میلیاردتومانی در رتبه چهارم و بالاتر از گروه شیمیایی‌ها قرار دارد نکته قابل‌توجه برترین گروه‌های صنایع مختلف از نظر ارزش معاملاتی وجود گروه سیمانی‌ها و غذایی در جزو 10 گروه برتر بازار از نظر ارزش معاملاتی است.

گروه سیمانی باارزش ۴۰۵ میلیاردتومانی و گروه غذایی باارزش معاملاتی ۳۵۵ میلیاردتومانی در رتبه‌های هفتم و هشتم این جدول جای گرفتند.

 خبرهای روز

امروز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، گفت: در سال 1402 و 1403 از دوره رکود روابط اقتصادی ایران و عربستان خارج می‌شویم.

رئیس جمهور در نشست با همتای اندونزیایی خود گفت: معادل ۲۰ میلیون دلار،  روپیه  و ریال برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و اندونزی هدف‌گذاری شده است. اسناد متعددی که امروز به امضا خواهد رسید اراده دو طرف را برای افزایش روابط نشان می‌دهد.

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی باتوجه به تاخیر کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی در ابلاغ قیمت جدید سه محصول لبنی شیر، ماست و پنیر، خودسرانه مجوز گرانی را برای کارخانه‌ها صادر کرده است. استدلال انجمن برای افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی، نرخ جدید شیرخام، مواد پتروشیمی، حقوق و دستمزد، نرخ‌ برابری ارز، حمل و نقل و سایر عوامل موثر در بهای تمام شده اعلام شده است.

روح الله دهقان در گفت‌وگو با سنا گفت: برای آنکه کاربران سایت tsetmc.com حق انتخاب بیشتری داشته باشند، روی سایت، تب جدیدی ایجاد کردیم که از طریق این تب، امکان دسترسی به سایت قدیم را داشته باشند. ضمن اینکه از طریق آدرس old.tsetmc.com نیز امکان دسترسی به سایت قدیم و اطلاعات با ظاهر قبلی وجود دارد.

وی در پاسخ به انتقاداتی که «چرا بهره‌برداری از سایت جدید به بعد از زمان بازار موکول نشده؟» گفت: حدود یکسال است که سایت جدید در زمان‌های خلوت‌تر آزمایش می‌شود و این پیشنهاد که عملیات آزمایش سایت جدید بعد از بازار موکول شود، در این یکسال بارها انجام شده و تلاش کرده‌ایم ایراداتی که قابل مشاهده بوده، برطرف شود. ولی از ابتدای هفته جاری، بار بیشتری به سایت جدید ارسال شده که مراجعات بیشتری داشته باشد.

کل

حمایت خط روند اندیکاتور RSI  شاخص کل بورس تهران پس از شکست غلط هفته گذشته

بررسی تکنیکال شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران پس از افت به  محدوده سنگین در اردیبهشت‌ماه که به محدوده 2 میلیون و 230 هزار واحدی رسیده بود آرام و بی‌صدا ظرف هفته گذشته خود را به  محدوده دو میلیون ۳۳۰ هزار واحدی رساند تا ۱۰۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران مثبت شده باشد.

شاخص بورس تهران همچنان به محدوده کانال صعودی فرضی خود واکنش مثبت نشان می‌دهد و اعداد و ارقام بالاتری را در حال دیدن است. با اینکه شاخص رویه آرامی را انتخاب کرده است؛ اما این رویه آرام در مسیر صعودی جای دارد. البته باید گفت که بازار امروز بیشتر به سمت گروه‌های کوچک بازار بود به‌طوری‌که امروز بازار گروه سیمانی‌ها حساب داغ بود.

شاخص اندیکاتور RSI  همچنان در محدوده 50 واحدی قرارداد تا نشان دهد بازار در یک تعادل به سر می‌برد. 

خط روند صعودی این اندیکاتور با وجود اینکه در هفته‌های پیشین روبه‌پایین شکست شد؛ اما خیلی سریع این رویه را اصلاح کرد و دوباره با حمایت خود نشان داد که این شکست به‌عنوان یک شکست غلط محسوب می‌شود. 

تقریباً نیمی از گزارش‌های فصلی ۱۲ماهه منتهی به اسفندماه 1401 در سامانه کدال منتشر شده است و اهالی بازار در این آرامش در حال جابه‌جایی بین نمادها و گروه‌ها هستند.