شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

سه سال حبس برای جوان آلمانی به خاطر حمایت از روسیه

سه سال حبس برای جوان آلمانی به خاطر حمایت از روسیه

دادگاهی در شهر هامبورگ، جوان آلمانی را به دلیل اعلام حمایت از جنگ روسیه در اوکراین مجرم شناخت و به سه سال زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین ادامه دارد، صدور حکم دادگاهی در هامبورگ علیه یک جوان آلمانی در رابطه با این جنگ خبرساز شده است.

دادگاهی در هامبورگ آلمان یک جوان ۳۲ ساله را به دلیل حمایت از روسیه و تروریست خواندن اوکراین، به سه سال زندان محکوم کرد.

به گزارش وبگاه «پراودا»، دادگاه منطقه‌ای هامبورگ جوان آلمانی به نام «مارسل جی» را به دلیل حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمل سلاح و دیگر جرایم مجرم شناخت.

طبق این گزارش، به گفته نماینده دادگاه، این حکم سه ساله عمدتاً به این دلیل است که متهم قبلاً در ماه آوریل توسط دادگاه منطقه برلین به دلیل حمله به یک روزنامه نگار به حبس محکوم شده بود. دادگاه برلین پیشتر، این جوان آلمانی را به دو سال و نیم زندان محکوم کرده بود.

دادگاه هامبورگ در متن شکوائیه خود ادعا کرده که این شهروند آلمان در شبکه اجتماعی جنگ روسیه در اوکراین را توجیه کرده و اوکراین را دولت تروریستی خوانده بود.

دادستان‌ها این جوان آلمانی را به حمایت از روسیه و مقام‌های این کشور متهم کرده و مدعی شدند که او از نماد تبلیغاتی نظامی روسیه زِد (Z) استفاده کرد؛ نمادی که طبق قانون آلمان، استفاده از آن ممنوع است.

صدور مجازات زندان برای حمایت از روسیه در آلمان، در شرایطی انجام شده که مردم این کشور اخیرا در اعتراض به صدور تسلیحات به اوکراین تظاهرات برپا کردند.

بیست و سوم اردیبهشت ماه بود که صدها نفر از مردم آلمان در شهر هانوفر در اعتراض به ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان از مقامات آلمانی خواستند که برای آغاز مذاکرات صلح تلاش کرده و با ارسال تسلیحات به اوکراین مانع از تشدید درگیری‌ها شوند.

منبع: فارس