شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر ورزش#دوپینگ#تکواندو#ملی‌پوش

ورود وزیر ورزش به ماجرای دوپینگ در تکواندو

سجادی: برای ماجرای دوپینگ در تکواندو دستور پیگیری ویژه داده‌ام

وزیر ورزش در واکنش به چالش فعلی فدراسیون تکواندو با مثبت شدن تست دوپینگ ۲ ملی‌پوش و مطرح شدن مسائلی در خصوص توطئه در این فدراسیون گفت:برای بررسی دوپینگ در تکواندو دستور ویژه دادم تا به اصل ماجرا برسیم

به گزارش مشرق، سیدحمید سجادی امروز سه‌شنبه ۲ خردادماه در اردوی تیم ملی تکواندو ایران حضور یافت و از تمرینات تیم‌های ملی مردان و بانوان بازدید کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به در پیش بودن مسابقات قهرمانی جهان و حضور نمایندگان تکواندوی ایران در این رقابت‌ها گفت: تکواندوی ایران سال بسیار مهمی را شروع کرده؛ از طرفی بازی‌های آسیایی در پیش است و در کنار آن ملی‌پوشان باید در مسابقات جهانی و از همه مهم‌تر مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور یابند. وظیفه ما بود که از نزدیک چهره‌های ورزشکاران و کادر فنی را ببینیم و پای صحبت‌های آن‌ها بنشینیم تا اگر نیاز به رسیدگی ویژه و ورود وزارت ورزش است، در خدمت جامعه ورزش باشیم.

وی افزود: در سال حساسی ورزش کشور که بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش‌رو داریم، موظف به نظارت و حمایت از تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها هستیم. خدا را شکر اقبال جامعه نسبت به روزگاری که من یا ساعی ورزش می‌کردیم، بسیار فرق کرده و نتایج ورزشکاران برای مردم مهم است و به پیامدهای ورزش توجه می‌کنند. در زمان ما ورزش اهمیت نداشت و خیلی مورد توجه نبود. بنابراین باید به حس مردم احترام بگذاریم و احساس غرور هم‌وطنان نسبت به نتایج ورزشکاران را تقویت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به چالش اخیرا فدراسیون تکواندو در خصوص بحران دوپینگ، مطرح شدن توطئه در این اتفاقات و اقدامات وزارت ورزش در قبال آن عنوان کرد: خبرهای مقدماتی را شنیدم و برایم مهم بود. نمی‌توان بی‌تفاوت بود و دستورات ویژه‌ای در این خصوص دادم که وزارت ورزش ورود کند و به اصل ماجرا برسد.

وی افزود: زمانی دوپینگ ناشی از اشتباه یک ورزشکار است و طبق قوانین خود ورزشکار باید درخصوص مثبت شدن تست دوپینگ پاسخ‌گو باشد حتی اگر گفته شود به زور به من چیزی خورانده شد و دوپینگی شدم. منتها نکاتی که دوستان در تکواندو مطرح کردند، قابل پیگیری است و من منتظر رسیدن گزارش سیستماتیک نشدم و خودم به ماجرا ورود کردم. فرصتی که رئیس جمهور به من داده، فرصت به یک ورزشکار است. من از خانواده ورزشم و متوجه هستم که چه جایی باید ورود کنم. یکی از دلایلی که دعوت امروز تکواندو را پذیرفتم این بود که بعد از این اتفاق نشان دهم که در کنار تکواندو هستم. دوپینگ اتفاق خوبی نیست ولی حالا اتفاقی یا از روی سهو یا عمدی رخ داده است. هیچ‌کسی دوپینگ را تایید نمی‌کند. هادی ساعی به‌عنوان رئیس فدراسیون تکواندوی ایران افتخار ماست و او به‌عنوان یکی از قهرمانان سطح بالای دنیا هم دوپینگ را تایید نمی‌کند. ساعی نکاتی را اشاره کرد که وظیفه داریم پیگیری کنیم. من رئیس ستاد مبارزه با نادو هستم و موضوع را پیگیری می‌کنم.

سجادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حمایت وزارت ورزش از فدراسیون تکواندو اشاره کرد و عنوان کرد: امسال نیاز به حمایت و پشتیبانی فدراسیون تکواندو داریم. باید از اعزام‌های فدراسیون تکواندو حمایت کنیم که یک به یک محقق شود تا به اهداف خود برسند. به طور قطع در این راه موارد و مشکلاتی پیش می‌آیند. ساعی اشاره کرد که تا ۲ الی ۳ هفته آینده ۲۵۰ نفر در اردو حاضر می‌شوند ولی محل فعلی فدراسیون تکواندو ۲۵۰ تخت برای اسکان ورزشکاران ندارد. بنابراین محل اقامت، اردو، ایاب و ذهاب ورزشکاران نیازمند برنامه‌ریزی و نظارت است. در کار اجرایی چالش‌ها زیاد است. کار اجرا مثل دیکته ننوشته است وقتی کار اجرا می‌شود، هزار و یک نوع آزمون و خطا وجود دارد. تمام اعزام‌های ما یک نوع چالش است از این منظر که تیم چه زمانی برود، با چه پروازی، آیا پرداخت‌ها و دستمزدها به موقع پرداخت شده و...

وی افزود: باید دست فدراسیون‌ها برای پرداخت پاداش به ورزشکاران باز باشد و بتواند میزان جوایز را در هیئت رئیسه مصوب کند و بعد از آن بتواند با کمک وزارت ورزش و یا حامیان مالی پاداش‌ها را پرداخت کند.

سجادی با اشاره به امکانات موجود در فدراسیون تکواندو گفت: شاید امکانات فدراسیون کافی نباشد اما در نوع خود خوب است و اگر نیاز به توسعه باشد هم می‌توان آن را توسعه داد. شهر میانه، زادگاه یوسف کرمی یکی از مهدهای تکواندوی کشور است. یاد یوسف کرمی به خیر. او را دوست داریم و می‌توانیم یوسف‌ کرمی‌ها زیادی را با برنامه‌ریزی و کمک روسای کمیته و انجمن‌ها و... افزایش دهیم.

گفتنی است تیم ملی مردان و زنان تکواندو ایران روز پنجم خردادماه راهی شهر باکو محل‌ برگزاری مسابقات قهرمانی جهان می‌شوند. این رقابت‌ها ۸ الی ۱۴ خرداد ماه برگزار می‌شود.