شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#رئیس جمهور

درخواست اردوغان از آمریکا برای یافتن عامل حمله تروریستی

درخواست اردوغان از آمریکا برای یافتن عامل حمله تروریستی

ایسنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه از آمریکا خواست "تروریستی" را که به "خانه ترکیه" در نیویورک حمله کرده، پیدا کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: در اروپا، حزب کارگران کردستان (پ ‌ک ‌ک) شاهد وخیم شدن اوضاع بوده‌اند و شروع به حمله کردن به رای‌دهندگان کرده‌اند. آنها احتمالا می‌گویند که این رای‌دهندگان طرفدار ائتلاف جمهور هستند، به همین خاطر است که به آنها حمله می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این، آنها به خانه ترکیه در آمریکا درست روبروی مقر سازمان ملل در آمریکا حمله کرده و شیشه‌های آن را شکستند. چرا؟ چون شما دموکرات بودید. با حمله به خانه ترکیه و شکستن پنجره‌ها چه چیزی به دست می‌آورید؟

اردوغان در رویدادی در استانبول گفت: اکنون، نباید به نیروهای امنیتی و مقامات آمریکایی بگوییم که باید فورا این تروریست را پیدا کنید و هر کاری که لازم است را انجام دهید! می‌خواهم بدانم اگر رویداد مشابهی در ترکیه رخ داده بود، چطور با آن برخورد می‌کردید؟

وی افزود: مسئولیت حفظ و نگهداری از خانه ترکیه به مقامات آمریکایی سپرده شده است. شما باید این تروریست را که با یک دیلم پنجره‌های خانه ترکیه را شکسته، پیدا کنید.

پ ک ک از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی ثبت شده و مسئول مرگ بیش از 40 هزار تن از جمله زنان، کودکان و نوزادان محسوب شده است.

خانه ترکیه در نیویورک ساختمانی است که به ماموریت‌های دیپلماتیک و رویدادهای فرهنگی اختصاص داده شده است. این ساختمان بامداد دوشنبه مورد حمله قرار گرفت.

ریحان اوزگور، سرکنسول ترکیه در نیویورک به خبرگزاری آناتولی گفت، عامل حمله ساعت 3:14 بامداد به وقت محلی پنجره‌های این ساختمان را شکست.

وی تاکید کرد، در این حمله هیچ کسی زخمی نشد اما 12 پنجره و درهای این ساختمان که در سال 2021 میلادی افتتاح شد، آسیب دیدند.

اوزگور همچنین تاکید کرد که این مهاجم که هنوز شناسایی نشده، یک دیلم کوچک را در صحنه جا گذاشته است.  

این ساختمان توسط پلیس نیویورک محاصره شده و تحقیقات درباره این حمله آغاز شده است.

اوزگور افزود، این حمله بر روند رای‌گیری اتباع ترکیه‌ای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که همچنان در خانه ترکیه ادامه دارد، تاثیری نگذاشته است.

311311