شهرخبر

شیخ نعیم قاسم: صهیونیست‌ها به خوبی متوجه معنای مانور حزب‌الله شدند

شیخ نعیم قاسم: صهیونیست‌ها به خوبی متوجه معنای مانور حزب‌الله شدند

معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه سلاح مقاومت از دو دهه گذشته مانع تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان شده تاکید کرد، اسرائیلی‌ها به خوبی متوجه معنای مانور اخیر حزب‌الله شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در جریان یک نشست سیاسی که به مناسبت "عید مقاومت" در شهر نبطیه برگزار شده بود، به مانور نظامی اخیر این حزب اشاره و اعلام کرد: مانوری که روز یکشنبه برگزار شد اولین مانور حزب‌الله در نوع خود بوده و حامل پیامی از ثبات و بازدارندگی حزب‌الله است؛ ثباتی که پیروزی‌ها را محقق ساخت.

شیخ نعیم قاسم افزود: صهیونیست‌ها معنای این مانور را به خوبی می‌فهمند اما برخی از کسانی که در داخل از مانور حزب‌الله انتقاد کردند ما کاری با آنها نداریم. این طرف‌ها عادت دارند که حرف بزنند. ما از آزادی بیان حمایت می‌کنیم اما این انتقادات آنها هیچ تاثیری ندارد و آنها اساسا هرگز حامی مقاومت نبوده‌اند؛ بلکه همواره آن را مورد هدف قرار داده‌اند.

معاون دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: ما هرگز برای یافتن نقش سیاسی در لبنان از هیچ سلاحی استفاده نکرده‌ایم؛ بلکه محبوبیت ما به خودیِ خود چنین نقشی را به ما می‌دهد. اما این سلاحی که در اختیار حزب‌الله قرار دارد به خاطر مقاومت است که بدون آن لبنان هرگز آزاد نمی‌شد. لبنان ضعیفی که به غرب التماس می‌کرد و دژی برای دشمن صهیونیستی بود دیگر هرگز بازنمی‌گردد. ما اکنون در برابر لبنانی قدرتمند هستیم که با رژیم اشغالگر و هر متجاوز دیگری مقابله می‌کند تا فرزندانش در انتخاب‌های خود آزاد باشند.

وی تاکید کرد: یک لبنان قوی باید استوار بماند و ما یکی از ارکان آن هستیم و به امید خدا در کنار سایر لبنانی‌ها در بقای پایداری و قدرت لبنان سهیم خواهیم بود. برخی از مخالفان سیاسی ما، عدم محبوبیت و ناتوانی خود را با همگامی با تصمیمات غربی و هدف قرار دادن سلاح حزب‌الله توجیه می‌کنند تا بر ضعف و ناتوانی خود در امور روزمره یا مواضع سیاسی سرپوش بگذارند.

این مقام حزب‌الله افزود: این طرف‌ها حتی اگر لبنان تحت اشغال نیز باشد باز هم به مقاومت باور ندارند و چه بسا که اگر همه لبنان اشغال شود طرف‌های مذکور باز هم مقاومت را هدف قرار می‌دهند. اما مقاومت همچنان امانتدار خون شهدا باقی خواهد ماند و همچنین ما معنای عزت و سربلندی را در این دیدیم که سرزمین خود را آزاد کرده و قوی بمانیم.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: سلاح‌های ما علیه رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود و این کاملا روشن است. از کسانی که خواستار خلع سلاح حزب‌الله هستند سوال می‌کنیم که اگر سلاح حزب‌الله نبود وضعیت لبنان چگونه می‌شد؟ اسرائیل هرروز به لبنان تجاوز می‌کرد و کشتار و انواع جنایت‌ها را به راه می‌انداخت و کشور را اشغال می‌کرد.

وی تاکید کرد: آنچه که رژیم صهیونیستی را از تجاوز به لبنان باز داشته، سلاح مقاومت از 17 سال گذشته تاکنون است و نه چیز دیگر.

معاون دبیر کل حزب‌الله در ادامه به مسئله انتخاب رئیس جمهور در لبنان اشاره کرده و گفت: آنچه مانع انتخاب رئیس جمهور می‌شود، اختلاف نظر برخی فراکسیون‌ها بر سر تقسیم امتیازات است و بنابراین آنها نمی‌توانند بر سر هیچ گزینه‌ای به توافق برسند. فریاد زدن و اظهار نظر در رسانه‌ها کافی است و این رفتارها نمی‌تواند بر ناتوانی برخی طرف‌ها در انتخاب رئیس جمهور سرپوش بگذارد. 

 

به گزارش تسنیم،  روز یکشنبه مقاومت لبنان در یک مانور نظامی بی‌سابقه در مقابل چشم صدها خبرنگار، بخش کوچکی از توانمندی فنی و نظامی خود را در جنوب لبنان و در مرز فلسطین اشغالی به نمایش گذاشت. این مانور تحت عنوان «ما عبور خواهیم کرد... پس ما در حال عبور هستیم» برگزار شد که مشخصاً پیام‌های زیادی برای اشغالگران صهیونیست داشت.

این مانور همچنین شبیه‌سازی ورود به شمال فلسطین اشغالی و سیطره بر منطقه الجلیل بود که بزرگترین کابوس صهیونیست‌هاست. نیروهای یگان ویژه «رضوان» که محافل اسرائیلی توجه زیادی به آن دارند، در این مانور با یونیفرم‌های خالدار و درحالی که چهره‌های خود را با نقاب پوشانده بودند روی خودروهای زرهی نشسته و در مقابل دوربین‌های صدها خبرنگار داخلی و خارجی قدرتنمایی می‌کردند.

کاملاً روشن است که صهیونیست‌ها نمی‌توانند پیام‌های این مانور نظامی بزرگ مقاومت لبنان را از حیث محتوای مانور و نیز بازه زمانی آن نادیده بگیرند و این توجه و البته نگرانی اسرائیلی‌ها را می‌توان در واکنش رسانه‌ها و کارشناسان این رژیم که بلافاصله اقدام به بازتاب خبر برگزاری مانور حزب‌الله کردند، به وضوح مشاهده کرد.

انتهای پیام/