شهر خبر

خود را برای گرانی این اقلام آماده کنید/ قیمت لبنیات افزایش می یابد

انجمن صنایع لبنی ایران برای افزایش قیمت محصولات این صنایع چراغ سبز نشان داد.
خود را برای گرانی این اقلام آماده کنید/ قیمت لبنیات افزایش می یابد

اقتصاد آنلاین نوشت: انجمن صنایع لبنی ایران در نامه‌ای به اعضاء خود با تاکید بر اینکه بیش از این قادر به حرکت در بلاتکلیفی و تعویق پرداخت نرخ جدید مصوب شیرخام به دامدارای‌ها نیستیم، برای افزایش قیمت محصولات لبنی چراغ سبز نشان داده است.

صنایع لبنی منتظر تصویب و ابلاغ ستاد تنظیم بازار و همچنین پاسخ مخبر نمانده و برای افزایش قیمت محصولات دست به کار شده‌اند.

انجمن صنایع لبنی ایران در نامه ای به اعضا ی خود اعلام کرده است؛ این انجمن بیش از این قادر به حرکت در بلاتکلیفی و تعویق پرداخت نرخ جدید مصوب شیرخام به دامدارای‌ها نیست و اعضاء می‌توانند متناسب با نرخ خرید شیرخام، مواد پتروشیمی، حقوق و دستمزد، نرخ برابری ارز، حمل و نقل و سایر عوامل مؤثر در بهای تمام شده نسبت به تولید و عرضه کامل محصولات و جلوگیری از هر گونه کمیابی فرآورده‌های لبنی اقدام کنند.

در بخشی از این نامه آمده است: «حسب تصمیمات متخذه در جلسه هیأت مدیره انجمن در اجرای مصوبه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، صنایع لبنی از امروز به ازاء هر کیلوگرم شیرخام کیفی گاوی مطابق با استاندار ملی ۱۵ هزار تومان و به ازای هر یکدهم درصد چربی مازاد بر ۳. ۲ درصد مبلغ ۲۰۰ تومان به دامدار طرف قرارداد خود پرداخت کنند. از آنجائیکه تا این تاریخ علی‌رغم مکاتبات مکرر و جلسات متعدد برگزار شده با مسئولین محترم دولتی قیمت سه قلم کالای لبنی (شیر، ماست و پنیر) توسط کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت و وزارت جهادکشاورزی ابلاغ نگردیده است و صنایع لبنی عضو این انجمن بیش از این قادر به حرکت در بلاتکلیفی و تعویق پرداخت نرخ جدید مصوب شیرخام به دامدارای‌ها محترم نمی‌باشند و این امر رشد پایدار دامداری‌ها و تولید شیرخام کشور را به مخاطره می اندازد و صنایع لبنی را در خطر کم شیری قرار خواهد داد، لذا با رعایت دستور العمل قیمت‌گذاری کالای تولید داخل شماره ۱/۴۲۷۳۱۱ مورخ ۲۵/۵/۱۳۸۹ و متناسب با نرخ خرید شیرخام، مواد پتروشیمی، حقوق و دستمزد، نرخ برابری ارز، حمل و نقل و سایر عوامل مؤثر در بهای تمام شده نسبت به تولید و عرضه کامل محصولات و جلوگیری از هر گونه کمیابی فرآورده‌های لبنی اقدام فرمائید.»

ب