شهر خبر

هشدار یک نماینده مجلس: یا عضو فراکسیون نشوید یا به اصول پایبند باشید!

یک عضو فراکسیون انقلاب اسلامی تاکید کرد: کسانیکه عضو فراکسیون انقلاب اسلامی هستند و مرامنامه را امضا کردند باید به تصمیمات جمعی پایبند باشند.

کاندیدا شدن اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی بدون اعتنا به نظر جمعی، به ضرر افراد و فراکسیون است 

رسول فرخی میکال، نماینده لاهیجان و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی درگفتگو با «اطلاعات آنلاين» گفت: آنچه امروز برای مجلس یازدهم مهم است به عنوان سند افتخار که رهبر انقلاب فرموردند مجلس، مجلس انقلاب است و امروز جبهه انقلاب اکثریت مجلس را تشکیل داده است. انقلابی بودن و انقلابی ماندن یعنی اعضا در مسیر اهداف اصلی انقلاب حرکت کند و محور‌های اصلی انقلاب از جمله پاکدستی، توانمندی و خط مش گذاری صحیح را مدنظر قرار دهند. 
 
او با بیان اینکه پایبندی‌ها در فراکسیون انقلاب اسلامی می‌تواند مردم را امیدوار کند، ادامه داد: پایبندی به فراکسیون اصول اولیه هر نماینده‌ای است که در آن فراکسیون عضویت دارد. افراد یا نباید عضو فراکسیون باشند یا اگر در فراکسیون عضویت دارند باید به اهداف و رسالت‌های فراکسیون پایبند باشند. 
 
این نماینده مجلس، تاکید کرد: اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی ممکن است که نظر فردی متفاوتی داشته باشند و فرد می‌تواند نظرش را اعلام و تلاش کند تا اجماع به وجود بیاورد، اما وقتی نظر فرد مورد قبول واقع نشد نظر جمعی به نظر فردی ارجح است و باید نظر فراکسیون را بپذیرند. نظر جمعی فراکسیون، خرد جمعی نخبگان است و این خرد به نظر فردی افراد ارجح است. 
 
فرخی، با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس، افزود: کسانیکه مرامنامه فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کردند باید به تعهدات فراکسیونی پایبند باشند و نباید به صورت مستقل برای انتخابات هیات رئیسه کاندیدا شوند. این اقدام همبستگی را از بین می‌برد. 

او تاکید کرد: زمانیکه ما یک مرامنامه را امضا می‌کنیم باید به آن پایبند باشیم. در مرامنامه فراکسیون انقلاب اسلامی اهداف را دیده ایم و زمانیکه افراد عضو فراکسیون شده اند باید بر اساس مرامنامه عمل کنند. در این صورت اتحاد و همبستگی و پیوستگی ایجاد شود و مشکلی بوجود نمی‌آید. کسانیکه بر اساس صلاح دید خود در انتخابات هیات رئیسه شرکت می‌کنند رای نمی‌آورند و وحدت را خدشه دار می‌کنند. 
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: هر کسی بر اساس اهداف تشکیلاتی و تصمیم جمعی تصمیم نگیرند هم به خود ضرر زده و هم به تشکیلات؛ بنابراین کسانیکه عضو تشکیلاتی هستند باید با توجه به تصمیم جمعی تصمیم گیری کنند.