شهر خبر

شروع سبز بورس در ماه پایانی بهار

میثم ساریان، کارشناس بازار سرمایه و مهدی بهداد، کارشناس مسائل اقتصادی
شروع سبز بورس در ماه پایانی بهار

فردای اقتصاد: بورس امروز توانست شرایط به نسبت بهتری را از روزهای گذشته سپری کند و شاهد تقاضای قدرتمندتری در سطح بازار به خصوص در برخی از گروه‌ها بودیم. با این حال اما همچنان به نظر می‌رسد که مسیر صعود متعادل، محتمل‌ترین سناریو برای روزهای آتی بورس تهران باشد و هر گروه یا نمادی با توجه به شرایط و خبرهای پیرامون خود به ادامه معاملات بپردازد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری توانست روز سبزی را سپری کند و بازدهی مثبت ۰.۶۹ درصدی را به ثبت برساند تا بار دیگر خود را به محدوده ۲.۳۱۸ میلیون واحدی برساند. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن که به واسطه دو گروه بانکی و خودرویی توانست عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد، با افزایش ۱.۶۷ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز طی روز جاری با بهبود نسبت به روز گذشته عدد ۱۳۳۹۶ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت و شاهد ورود پول ۱۰۱۱ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

در بخش اول برنامه امروز همراه با میثم ساریان، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی معاملات بورس تهران و چشم‌انداز پیش روی آن پرداختیم.

در بخش دوم برنامه نیز همراه با مهدی بهداد، کارشناس مسائل اقتصادی، به بررسی وضعیت شرکت‌های حاضر در صنعت املاک و مستغلات و همچنین آخرین شرایط بازار مسکن کشور پرداختیم.