شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#انرژی#وزیر نیرو

معضل وصول مطالبات نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ورود به بورس انرژی حل می‌شود

معضل وصول مطالبات نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ورود به بورس انرژی حل می‌شود

وزیر نیرو گفت: معضل وصول مطالبات نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ورود به بورس انرژی حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اکبر محرابیان گفت: روز بسیار مهمی در صنعت برق و انرژی کشور است و ان‌شاءالله امروز نقطه عطفی در صنعت برق کشور رقم بخورد.

وی افزود: ضرورت اول در صنعت برق رفع ناترازی‌هاست که روش بسیار خوب آن استفاده از تجدیدپذیرهاست. نکته دوم اقتصادی بودن این انرژی است که از همه روش‌ها ارزان‌تر و معقول تر است. مورد سوم محیط زیست است که انرژی تجدیدپذیر، انرژی پاک است و به حفاظت بهتر محیط زیست کمک می‌کند. مورد بعدی مصرف آب است که در همه روش‌های غیر از تجدیدپذیر مصرف قابل توجه آب را داریم اما در روش‌های تجدیدپذیر نیازی به آب نیست. و مورد آخر هم ناترازی در سوخت است که تامین سوخت‌های فسیلی را برای نیروگاه‌ها خصوصا در زمستان مشکل می‌کند اما تجدیدپذیرها نیازی به این ندارد.

وزیر نیرو با بیان این که معضل وصول مطالبات نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ورود به بورس انرژی حل می‌شود گفت: بر اساس قانون، یک درصد از برق صنایع و پنج درصد برق ادارات باید از برق تجدیدپذیر تامین شود که این تقاضای مناسب را برای تابلو سبز برق بورس انرژی فراهم می‌کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت برق تجدیدپذیر پرسود ترین بازار برای سرمایه‌گذاری خواهد شد که دولت هم در آن دخالتی نمی‌کند. امیدوارم با حمایت سازمان بورس، صنعتگران و فعالان صنعت برق بتوانیم معضل و مشکل ناترازی را در کشور حل کنیم.

محرابیان گفت: مهم‌ترین قسمت هم حل شدن معضل وصول مطالبات نیروگاه‌های تجدیدپذیر است که با بورس انرژی این مشکل حل می شود.

انتهای پیام/