شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یورو#سال گذشته

سهم ارزهای جهانی در مبادلات بین‌المللی/ یورو کاهش یافت، یوان رکورد زد

بلومبرگ اعلام کرد استفاده از یورو برای تسویه حساب‌های بین‌المللی طی ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود در سه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش ایبِنا به نقل از بیزنس، طبق گزارش‌ها، آمار انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان نشان می‌دهد که نسبت تراکنش‌های فرامرزی مربوط به ارز واحد از ۳۲.۶۴ درصد در ماه قبل به ۳۱.۷۴ درصد در ماه آوریل کاهش یافته است.

 

در همین حال، پرداخت‌ها با دلار آمریکا از ۴۱.۷۴ درصد در ماه مارس به ۴۲.۷۱ درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات فرامرزی با یوان چین به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسید.

 

بر اساس این گزارش، نسبت پرداخت‌های انجام شده با استفاده از ین ژاپن از ۴.۷۸ درصد در ماه قبل به ۳.۵۱ درصد در آوریل کاهش یافته است.

 

بلومبرگ نوشت: «سهم دلار به دنبال فروپاشی چندین وام‌دهنده آمریکایی و نگرانی‌ها پیرامون کردیت سوئیس که در نهایت منجر به خرید آن توسط بانک یو بی اس شد، به رشد خود ادامه داد».

 

این گزارش حاکی از آن است که علیرغم کاهش اخیر، یورو همچنان دومین ارز برای پرداخت‌های بین‌المللی در سوئیفت است.

 

در همین حال، استفاده از یوان در تامین مالی تجارت جهانی به‌ طور پیوسته در راستای تلاش‌های دولت برای بین‌المللی کردن استفاده از ارز خود در حال رشد است.

 

رنمینبی نقش مهمی در تجارت بین‌الملل ایفا کرده است زیرا کشورهای بیشتری در تلاش برای کاهش اتکای خود به سیستم مالی غرب و به ویژه دلار آمریکا هستند.

 

روسیه و شرکای آن استفاده از ارزهای محلی را در تجارت متقابل افزایش داده‌اند همچنین در بحبوحه تحریم‌های غرب علیه مسکو، برای ایجاد یک ارز ذخیره جدید تلاش می‌کنند.