شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا
تحلیل‌گران پشت طلا را خالی کردند

ریزش بی سابقه قیمت طلا /در بازار رمز ارزها چه خبر است؟

در نظرسنجی که از سرمایه گذاران خرد به عمل می آید با اینکه هنوز اکثریت 47 درصدی به صعودی بودن طلا رای داده اند اما این گروه کاهش قابل ملاحظه ای داشتند و نزولی ها 37 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
ریزش بی سابقه قیمت طلا /در بازار رمز ارزها چه خبر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در هفته ای که گذشت در نهایت کار خود را در سطح قیمتی 1977 دلار به پایان برد تا یک هفته نزولی برای فلز زرد به ثبت برسد.

هفته گذشته در حالی طلا مرز 2 هزار دلاری را از دست داد و طی یک هفته بیش از 50 دلار ریزش قیمت داشت که اکنون نیز تحلیل گران بر این باورند که این امکان وجود دارد که روند نزولی طلا هنوز ادامه داشته باشد. این ریزش 50 دلاری در سه ماه گذشته بی سابقه بوده است و قبل از این در ماه فوریه بود که طلا طی یک ماه نزدیک به 70 دلار از قیمت را از دست داده بود.

مهم ترین عامل نیز از نظر تحلیل گران داده های اقتصادی قدرتمند آمریکا بود که این امکان را به فدرال رزرو می دهد که باز هم نرخ بهره را افزایش دهد. موضوعی که سبب تقویت دلار آمریکا و ریزش قیمتی طلا شده است.

از میان 15 تحلیل گر شرکت کننده در نظرسنجی این هفته سایت کیتکو 53 درصد بر این باورند که روند نزولی طلا هفته آینده ادامه خواهد داشت و این در حالی است که فقط 20 درصد به صعودی بودن قیمت طلا رای داده اند. از سوی دیگر در نظرسنجی که از سرمایه گذاران خرد به عمل می آید با اینکه هنوز اکثریت 47 درصدی به صعودی بودن طلا رای داده اند اما این گروه کاهش قابل ملاحظه ای داشتند و نزولی ها 37 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

بیت کوین نیز در روز تعطیل دیگر بازارها نزدیک به 0.4 درصد از قیمت خود را از دست داد. با این وجود این رمزارز در هفته ای که گذشت بیش از 1.2 درصد افزایش قیمت داشت. اتریوم نیز مانند بیت کوین نزدیک به 0.4 درصد از قیمت را از دست داد اما در هفته گذشته نزدیک به 1.4 درصد بازدهی مثبت داشت.