شهر خبر

برآورده شدن بخش مهمی از انتظارات و توقعات تحولی وزارت فرهنگ در برنامه هفتم توسعه

برآورده شدن بخش مهمی از انتظارات و توقعات تحولی وزارت فرهنگ در برنامه هفتم توسعه

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه بخش مهمی از انتظارات و توقعات تحولی وزارت فرهنگ در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است، گفت: با تصویب نهایی برنامه هفتم توسعه، اتفاقات و تحولات مهمی در حوزه‌ فرهنگی و هنری کشور رخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز یکشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در نشست سراسری با مدیران ستادی و استانی وزارتخانه در تالار وحدت با اشاره به اعتبارات فرهنگی قانون بودجه سال هزار و چهارصد و دو گفت: بر اساس آسیب شناسی ها، لزوم تقویت منابع مالی حوزه فرهنگ و هنر برای بسترسازی اقدامات زیرساختی به شدت احساس می شد و بر این اساس قانون بودجه سال جاری شامل تغییرات بنیادین در حوزه اقتصاد فرهنگ است.

وی با تقدیر از برپایی شکوهمند سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، گفت: حضور و بازدید بیش از سه ساعته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران و خرسندی ایشان از روند برپایی نمایشگاه، اتفاق مهم این دوره بود. همچنین امسال شاهد فروش قابل توجه بیش از سه و نیم میلیون نسخه کتاب در بخش حضوری و مجازی نمایشگاه به ارزش چهارصد میلیارد تومان بودیم. از سوی دیگر مساله حجاب و عفاف در نمایشگاه کتاب به خوبی مدیریت شد که همه این موارد محصول تخصص و رویکرد انقلابی و جهادی برگزارکنندگان این دوره بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری برپایی موفق نمایشگاه قرآن کریم و جشنواره های هنری سال گذشته گفت: جشنواره های فرهنگی هنری فجر در حالی برگزار شد که جریان معاند و برانداز با فعالیت گسترده خود در پی تحریم و تعطیلی فعالیت های فرهنگی هنری در کشور بود که با اقدامات جهادی مدیران و هنرمندان مردمی و متعهد شاهد پرشورترین جشنواره فرهنگی و هنری ایام دهه فجر در ادوار مختلف بودیم.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: همه زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال موظف اند اولویت های نظام فرهنگی کشور که در ابتدای سال براساس منویات رهبر معظم انقلاب تعیین و ابلاع شد را مبنای فعالیت خود قرار دهند و به صورت فصلی گزارش پیشبرد این اهداف را ارائه کنند.

اسماعیلی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خواست به صورت مستمر با علما و روحانیون، اهالی فرهنگ و هنر، نخبگان جبهه فرهنگی انقلاب و هسته سخت انقلاب دیدار و گفتگو کنند تا علاوه بر بهره مندی از آسیب شناسی دقیق از شرایط فرهنگی جامعه، راهبردهای موثر را تدوین کنند.

گفتنی است، نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ در تالار وحدت برگزار شد، تعدادی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

۵۷۵۷