شهر خبر

صدور بیانیه "اقدام هیروشیما" از سوی کشور‌های عضو گروه هفت

گروه جی هفت بیانیه "اقدام هیروشیما" را برای امنیت غذایی جهانی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، نشست سران G7 در هیروشیما، ژاپن، بیانیه "اقدام هیروشیما" را برای امنیت غذایی جهانی انعطاف پذیر با کشور‌های شریک برای رفع نیاز‌های امروز و آینده صادر کرد.

در این اجلاس بر لزوم دستیابی به هدف گروه مبنی بر بسیج ۶۰۰ میلیارد دلاری تامین مالی برای زیرساخت‌های با کیفیت بالا از طریق مشارکت برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌های جهانی تاکید شد.

در این اجلاس همچنین بر تلاش برای ترویج یک بهبود قوی و انعطاف پذیر اقتصاد جهانی، حفظ ثبات مالی، و ارتقای فرصت‌های شغلی و رشد پایدار تاکید شد.

هفت کشور بزرگ صنعنی ترویج توسعه بانک‌های توسعه چندجانبه، تقویت مشارکت خود با کشور‌های آفریقایی و حمایت از افزایش نمایندگی آفریقا در مجامع چندجانبه را در لیست اقدامات قرار دادند.

در بیانیه این اجلاس آمده است: با سرعت بخشیدن به کربن زدایی بخش انرژی و استقرار انرژی‌های تجدیدپذیر، پایان دادن به آلودگی پلاستیکی و حفاظت از اقیانوس ها، سیاره را نجات دهید.

همچنین در خصوص سرمایه گذاری در سلامت جهانی از طریق توانایی ساخت واکسن در سراسر جهان، پیمان بین المللی آتی برای پیشگیری از بیماری همه گیر و نیز آمادگی و واکنش و تلاش برای دستیابی به پوشش بهداشت جهانی تصمیم گیری شد.

همکاری در زمینه مهاجرت بین المللی و تقویت تلاش‌های مشترک ما برای مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق انسان، چشم انداز مشترک در زمینه مصنوعی قابل اعتماد، مطابق با ارزش‌های دموکراتیک مشترک، همچنین بحث‌های بین المللی در مورد حاکمیت کلی هوش مصنوعی از دیگر محور‌هایی بود که در این اجلاس مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.