شهر خبر

ادامه امتیازدهی نتانیاهو به احزاب دینی/ برگزاری نشست کابینه در صحن «البراق»

ادامه امتیازدهی نتانیاهو به احزاب دینی/ برگزاری نشست کابینه در صحن «البراق»

ایرنا نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها نگران توجه جهان اسلام به مسجدالاقصی است، هدف از نشست کابینه در صحن البراق را اثبات هویت صهیونیستی این بنا عنوان کرد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «بنیامین نتانیاهو» روز یکشنبه در نشست کابینه رژیم صهیونیستی در صحن البراق مسجدالاقصی افزود که ما برای اثبات ارتباطمان با مسجدالاقصی، امروز نشست کابینه را پای دیوار ندبه (البراق) برگزار کردیم.

وی ادعا کرد که تاریخ صهیونیست ها به بیت المقدس ارتباط دارد.

در شرایطی که سهم خواهی احزاب تندرو در کابینه رژیم صهیونیستی موجب اعتراض دیگر گروه ها شده است، وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: سرانه یک کودک حریدی از بودجه نباید کمتر از یک کودک سکولار باشد.

این مقام صهیونیست بر اختصاص بودجه به حریدی ها باوجود مخالفت گسترده در رسانه ها و کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی ) تاکید کرد.

وی ائتلاف مخالفان را به توطئه چینی و تحریک اعتراضات با توزیع پول در میان احزاب عرب کنست متهم کرد.

اختصاص بودجه ۶۰ میلیون شیکلی(واحد پول رژیم صهیونیستی) به طرح بازسازی دیوار البراق و اختصاص بودجه برای علاقه مند کردن صهیونیست های مقیم سرزمین های اشغالی و صهیونیست های ساکن دیگر کشورها به بیت المقدس، از مصوبات نشست امروز کابینه این رژیم بود.

به گزارش ایرنا، ‌ صبح امروز ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست نیز به سرکردگی «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی کابینه نتانیاهو، تحت حمایت شدید پلیس رژیم اشغالگر از دروازه المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قصد کابینه نتانیاهو برای برگزاری نشست هفتگی خود در تونل های دیوار «البراق» را اقدامی تنش آفرین و در راستای یهودی سازی قدس توصیف کرد.

«حازم قاسم» گفت که برگزاری جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی در داخل تونل های دیوار «البراق» در قدس اشغالی، اقدامی تنش آفرین و خطرناک در راستای جنگ مذهبی صهیونیست ها علیه قدس است.

وی تاکید کرد: این گام های یهودی سازی که کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد آن ها را در نشست امروز خود تصویب کند، تلاشی برای جعل و تحریف هویت شهر قدس است و این اقدام تجاوزی آشکار علیه ملت فلسطین و امت اسلامی به شمار می رود.

سخنگوی حماس اضافه کرد که ملت فلسطین به مبارزات قانونی خود برای دفاع از هویت فلسطینی، عربی و اسلامی قدس ادامه خواهد داد.

منابع صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بودند که جلسه این هفته کابینه رژیم صهیونیستی قرار است در تونل های زیر دیوار البراق برگزار شود.

کابینه رژیم صهیونیستی صبح امروز نیز با طرح ساخت شهرکهای صهیونیست نشین در قدس اشغالی موافقت کرد.

رسانه های صهیونیستی با تایید این خبر اعلام کردند که این طرح، ساخت ۱۷۰۰ شهرک جدید را در قدس شامل می شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا در بیانیه‌ای، برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها شهرک برای صهیونیست‌ها را در شهر قدس محکوم کرد.

در این بیانیه آمده که رونمایی از برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها شهرک در قدس در چارچوب طرح موسوم به ۲۰۰۰، گامی در راستای یهودی سازی قدس و جدا کردن آن از مناطق فلسطینی نشین و الحاق آن به سرزمین های اشغالی است.

310310