شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#فدراسیون فوتبال#استقلال

ادامه شک و تردیدهای کمیته بدوی؛

تایید پرسپولیس بدون اتفاق نظر در فدراسیون فوتبال

ادامه شک و تردیدهای کمیته بدوی/ تایید پرسپولیس بدون اتفاق نظر در فدراسیون فوتبال

بحث مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هنوز مورد شک و تردید برای مجوز حرفه‌ای آن‌هاست.

به گزارش مشرق، کمیته بدوی صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال امروز قرار است مدارک ارسالی باشگاه‌ها را بررسی و تا آخر وقت اداری رای خود را اعلام کند.

بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد با رای برخی از اعضای کمیته بدوی باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید شده اما باشگاه استقلال به دلیل تاخیر در تسویه حساب بدهی‌های خود رد شده است. ضمن اینکه باشگاه‌های سپاهان، گل گهر، فولاد خوزستان، تراکتور و نساجی مازندران نیز برای کسب مجوز حرفه‌ای تایید شده‌اند.

گفته می‌شود تایید باشگاه پرسپولیس بر اساس رای اکثریت بوده اما در این مساله اتفاق نظر وجود ندارد. برخی از اعضای کمیته بدوی نگرانی‌هایی در خصوص آینده دارند که ممکن است کلیت فوتبال ایران را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. مساله مهم در این میان، بحث مالکیت مشترک دو باشگاه است. مساله‌ای که موجب کنار رفتن باشگاه‌های مسی (مس کرمان و رفسنجان) به خاطر داشتن مجمع مشترک شد.

در این باره مالکیت مشترک سرخابی‌ها ابهام بزرگی دارد و تصمیم گیرندگان امر در این فکر هستند که چگونه روند واگذاری و تفکیک مالکیت استقلال و پرسپولیس را به کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح بدهند.

بر این اساس هرگونه اشتباهی در این زمینه می‌تواند تبعات سنگینی برای فوتبال ایران داشته باشد. به همین خاطر آرای کمیته بدوی در کمیته استیناف تحت بررسی دقیق تر قرار می‌گیرد.

در همین راستا باشگاه استقلال ۵ روز فرصت دارد تا به نتیجه اعلام شده اعتراض کند.

منبع: فارس