شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#رئیس جمهور

آمادگی برخی کشورها برای خرید کالاهای عفاف و حجاب از ایران ؛ این کشورها کدامند؟ | قرارداد هم به امضا رسیده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از آمادگی برخی کشورها همچون لبنان و سوریه برای دریافت کالاهای عفاف و حجاب از ایران خبر داد گفت: قراردادی هم با یک کسب و کار مجازی در زمینه فروش مجازی این نوع محصولات به امضا رسیده است.

انسیه خزعلی

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه دور دوم پاسخگویی برخط وزرا و معاونان رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز یکشنبه - ۳۱ اردیبهشت - در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی پرسش‌ها و مطالبات مردم شد.

خزعلی با اشاره به ایجاد فروشگاه ملزومات حجاب در پاسخ به تماس بانویی که تولیدکننده این محصولات بود، گفت: مد و لباس، زیر نظر وزارت ارشاد است؛ اما ما می توانیم درخواست کمک کنیم؛ در سفرهای استانی هم امکان ایجاد بازارهایی در زمینه حجاب و عفاف وجود دارد که با همکاری استانداری‌ها و شهرداری‌ها می‌توان آن را پیگیری کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه به دنبال صادرات ملزومات حجاب هستیم، افزود: ابتدا باید بازارچه مجازی ایجاد کرد که زمینه های آن فراهم شده تا پس از آن امکان صادرات کالا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی از کشورها مانند لبنان و سوریه آمادگی دریافت کالاهای عفاف و حجاب را دارند.

خزعلی در ادامه از انعقاد قراردادی با یکی از کسب و کارهای اینترنتی در زمینه فروش مجازی محصولات عفاف و حجاب خبر داد.

وی همچنین با اشاره به کمک‌ها و حمایت های رئیس جمهور از زنان سرپرست خانواده، گفت: درخواست داریم که بودجه بیشتری از صندوق امید با توجه به افزایش هزینه‌ها، به این زنان به خصوص زنان کارآفرین تخصیص داده شود.

خزعلی همچنین در پاسخ به تماس بانویی از یزد که پیشنهاد داد تعداد فرزندان در حقوق و مزایا و سنوات زنان تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت و برنامه هفتم در این زمینه بندی وجود دارد تا تعداد فرزندان در سنوات زنان شاغل تاثیر داشته باشد. این موضوع شرایطی دارد که در دست بررسی است. باید در نظر داشت که این اقدام بار مالی برای دولت دارد و باید منابعی برای آن در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: البته با پیگیری‌های انجام شده، بناست در زمان مرخصی بارداری بانوان، بالاترین ارزشیابی برای زنان شاغل در نظر گرفته شود که پیش از این پایین‌ترین ارزشیابی‌ها برای این زنان در نظر گرفته می‌شد. این طرح به صورت آزمایشی در یکی از وزارتخانه‌ها در حال انجام است.

وی در پاسخ به تماسی درباره هزینه‌های درمان ناباروری نیز گفت: طی صحبتی که با سازمان تامین اجتماعی داشتم، گفته شد که پوشش این هزینه‌ها از ۹۰ به ۱۰۰ درصد رسیده است و باید این هزینه‌ها پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند.

رئیس‌جمهور هم در همین راستا، ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی حاضر و شخصا پاسخگویی تعدادی از تماس‌های مردم شد. این روال از سال گذشته آغاز شده و مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تاکنون میزبان نشست پاسخگویی مستقیم ۲۴ نفر از اعضای کابینه به تماس‌های مردمی بوده است.