شهرخبر

رئیسی: امروز مدافعان حقوق زنان به دنبال استفاده ابزاری هستند

رئیس جمهور در جشن روز دختر گفت: امروز خیلی‌ها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، ولی در عمل به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند، اما نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه می‌داند.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، در جشنی که به همین مناسبت در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شده است، با تبریک این مناسبت به دختران ایران زمین، آینده را متعلق به دختران نوجوان کشورمان دانست و به آنها توصیه کرد با ارتقای توانمندی‌ها و تلاش برای متبلور کردن ارزش‌های انسانی، اخلاقی و الهی در زندگی‌، در آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی موثرتر نقش‌آفرینی کنند.

رئیس جمهور در ادامه زنان را برخوردار از کرامتی ذاتی توصیف کرد که خداوند در وجود آنان نهاده است و اظهار داشت: دولت مردمی شما دختران را مایه افتخار جامعه می‌داند و نسبت به شما احساس مسئولیت ویژه دارد.

رئیسی همچنین با اشاره به سخنان دو تن از دخترانی که به تشریح مطالبات و دیدگاه‌های دختران پرداختند، تصریح کرد: بسیار خوشحالم که امروز با وجود پیشرفت‌های اجتماعی چشمگیر دختران در ایران اسلامی، مطالباتی که از سوی آنان در چنین جمع و مراسمی مطرح می‌شود، درخواست برای تقویت مهارت‌آموزی در مدارس و نیز تقویت روحیه مستقل و استقلال‌خواهی است. از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهم که به این مطالبات توجه شایسته داشته باشند تا دختران سرزمین‌مان بتوانند بیش از پیش به ساختن آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی کمک کنند.

رئیسی افزود: امروز خیلی‌ها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، ولی در عمل به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند، اما نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه می‌داند.

رئیس جمهور خطاب به دختران و زنان ایران اسلامی اظهار داشت: قدر و جایگاه خود را بدانید و یقین داشته باشید که جایگاه بسیار بلند و شایسته‌ای دارید.

رئیسی همچنین در بدو ورود از مجموعه باغ کتاب تهران بازدید کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری