شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طارمی

طارمی یکنفره رقیب را گلباران کرد | کفش طلا با درخشش طوفانی پس گرفته شد

طارمی در شرایطی توانسته است عنوان آقای گلی را به صورت موقت از آن خود کند که او تا هفته بیست و ششم لیگای پرتغالی، ۱۳ گله بود و راموس ۱۷ گل به ثمر رسانده بود.

طارمی

به گزارش همشهری آنلاین  استادیوم ۲۲ ژوئن فامالیسائو یک بار دیگر برای مهدی طارمی خوش یمن بود. مهاجم ایرانی در نخستین حضورش با پورتو در این ورزشگاه که در منطقه کاوادو براگا واقع شده است، موفق شد ۲ بار گلزنی کند و او امشب ۴ بار دروازه این تیم را باز کرد.

در دیداری از هفته سی و سوم و ما قبل پایانی لیگ برتر پرتغال، پورتو به مصاف فامالیسائو رفت. اوضاع در دقایق ابتدایی بازی کاملا بر وفق مراد اژدها پیش رفت. برخورد اوتاویو مونتیرو در دقیقه هفت بازی، یک خطای پنالتی را برای تیم کونسیسائو به ارمغان آورد.

مهدی طارمی که پنالتی‌زن اول پورتو به شمار می‌رود، پشت توپ ایستاد. او به عادت همیشگی و ژست مخصوصش، روی قوس محوطه جریمه ایستاد و پس از رقص پاهای پشت سر هم، ضربه‌اش را با نهایت قدرت به مرکز دروازه کوبید و توانست گل نخست تیمش را به ثمر برساند.

درخشش مهاجم ایرانی در زمین فامالیسائو ادامه پیدا کرد. فقط سه دقیقه بعد و روی پاس دیدنی اوتاویو مونتیرو، یک موقعیت بزرگ برای مهدی طارمی به دست آمد. او در موقعیت تک به تک با لوئیس لوسیو جونیور قرار گرفت و با یک ضربه نرم به توپ، توانست از گلر فامالیسائو عبور کند.

در شرایطی که زاویه برای طارمی تنگ شده بود و او برخلاف هنر همیشگی خود قصدی برای گرفتن پنالتی نداشت، با پای چپ توپ را روانه دروازه میزبان کرد و توانست گل دوم پورتو را ظرف فقط ۱۰ دقیقه به ثمر برساند تا اژدها اندوخته بزرگی را در دقایق ابتدایی بازی به دست بیاورد. البته میزبان در ۱۵ دقیقه پایانی به خود آمد و کار را در نیمه اول به تساوی ۲ – ۲ کشاند.

درخشش مهاجم ایرانی در نیمه دوم ادامه یافت. پس از برخورد شوت استفن اوستاکیو به زیدو یوسف، داور برای بررسی صحنه به کنار زمین رفت و مشخص شد توپ به دست این بازیکن برخورد کرده است و یک خطای پنالتی به سود پورتو اعلام کرد. باز هم طارمی پشت این توپ ایستاد و با وجود تشخیص درست لوئیس لوسیو جونیور، اما ضربه طارمی به گوشه دروازه رفت و او تیمش را پیش انداخت.

دقایقی بعد یک پنالتی دیگر برای اژدها به دست آمد. برخورد اوتاویو بازیکن فامالیسائو با اوا نیلسون، منجر به سرنگونی بازیکن برزیلی پورتو شد که فابیو وریسیمو داور مسابقه، پس از بازبینی صحنه توسط VAR، سومین خطای پنالتی را برای پورتو اعلام کرد و طارمی با همان ژست همیشگی پشت توپ ایستاد. او این بار موفق به فریب گلر میزبان شد و توپ را به تور دروازه چسباند تا آبی و سفیدهای بندرنشین به گل چهارم دست یابند.

با چهار گلی که طارمی در این بازی وارد دروازه فامالیسائو کرد، شمار گل‌های او در لیگ برتر پرتغال به عدد ۲۱ رسید و توانست تا پیش از دیدار یکشنبه شب بنفیکا، با سه گل بیشتر، بالاتر از گونچالو راموس، ستاره عقاب‌ها، قرار بگیرد و صدر جدول گلزنان را از آن خود کند.

طارمی در شرایطی توانسته است عنوان آقای گلی را به صورت موقت از آن خود کند که او تا هفته بیست و ششم لیگای پرتغالی، ۱۳ گله بود و راموس ۱۷ گل به ثمر رسانده بود. مهاجم ایرانی به دلیل محرومیت در بازی با سانتاکلارا غایب بود و جز آن مسابقه، در ۶ دیدار اخیر اژدها موفق به زدن ۸ گل شده تا در هفته های پایانی لیگ، صدرنشین جدول گلزنان شود.