شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#رئیس پلیس

دستگیری کلاهبردار برنده های بدشانس!

دستگیری کلاهبردار برنده های بدشانس!

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مشهد از دستگیری متهم به ۲۱ فقره کلاهبرداری تلفنی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سیدابوالفضل طالب الحق اظهار کرد: در پی شکایت از سوی مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده اید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در ادامه با استفاده از ترفندهای زیرکانه مال باخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعاً اطلاعات مورد نیاز از جمله کدی که از طریق پیامک برای وی ارسال شده را برای مجرم بخواند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می شود.

وی بیان داشت: همزمان با رسیدگی به این پرونده تعداد شکات با همین موضوع افزایش یافته و تیمی ویژه با استفاده از سرنخ های دیجیتالی به جا مانده از این فرد تحقیقات سایبری خود را آغاز و متهم را شناسایی و پس از تشریفات قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ طالب الحق افزود: در بازجویی های علمی کارشناسان پلیس فتا با توجه به مستندات به دست آمده از گوشی تلفن همراه متهم تا کنون ۲۱ فقره کلاهبرداری با شگرد برنده خوش شانس برنامه رادیویی اعتراف کرد.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم خاطر نشان کرد: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

توصیه مهم پلیس فتا

رئیس پلیس فتا مشهد توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی و یا خواندن کدهای موجود در پیامک های دریافتی برای سیمکارت شما، نیست و تماس هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعاً کلاهبرداری است لذا هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.