شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ویژگی#خصوصیات#فرش#1500#شانه

ویژگی ها و خصوصیات فرش 1500 شانه

ویژگی ها و خصوصیات فرش 1500 شانه

زار فرش ایران در گذر زمان وجود انواع مدل، طرح ها و بافت فرش را به خود دیده است اما به جرئت میتوان گفت که فرش 1500 شانه یکی از زیباترین و جذابترین فرش ها در صنعت فرش ماشینی است.

در این مقاله فرش 1500 شانه را برایتان معرفی میکنیم و امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را ببرید.

فرش 1500 شانه با داشتن شانه و تراکم بالاتر بافتی زیباتر و ظریف‌تر دارد. فرش 1500 شانه در کنار مزایایی که دارد، با ضخامت کمتری نسبت به فرش 1200 شانه یکی از ظریف‌ترین فرش های بازار است. تراکم فرش 1500 شانه از این جهت بالاست که با افزایش تعداد گره های فرش یا همان شانه و تراکم فرش، ضخامت بافت و همان خواب فرش کاهش پیدا می کند و فرش ظرافت بیشتری پیدا میکند و ضخامت آن به حدود 5 میلیمتر میرسد.

خصوصیات فرش 1500 شانه

فرش 1500 شانه در برخی از شرکت ها دارای خصوصیات خاص دیگری نیز هست که در این بخش برایتان توضیح می دهیم. فرش 1500 شانه علاوه بر ظرافت، با داشتن طرح و نقش هایی جدید و به روز از فرش ایرانی و فرش کاشان، دارای زیبایی بی بدیلی در نقش و رنگ است. فرش 1500 شانه با کیفیتی بالا با نخ آکریلیک بافته میشود و جالب است که در کنار طراحی زیبا و نقش های جدید فرش کاشان این فرش ها با یک ویژگی طلایی دیگر نیز بافته میشوند.

فرش گل برجسته از قدیم دارای امتیازی دیگر درکنار سایر فرش های ساده بوده است و به عنوان یک فرش مجلل و زیباتر برای خانه های مجلل تر و اعیان مورد استفاده قرار می گرفته است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی بافت فرش در ایران این فرش ها نیز بصورت ماشینی و با کیفیت بسیار بالا بافته میشوند.

در بافت فرش گل برجسته یا فرش برجسته در واقع از یک نوع نخ دیگر به نام مخ مدال نیز استفاده میشود که این نخ دارای ویژگی های خاصی است که باعث میشود یک فرش برجسته بافته شود. نخ مدال در یک فرش 1500 شانه پس از دیدن کمی حرارت و بخار، کوتاه تر میشود و این خود باعث به وجود آمدن برجستگی در فرش میشود.

در بخش های قبلی کمی درباره نخ و پود به کار رفته در فرش 1500 شانه صحبت کردیم و توضیح دادیم. در این بخش میخواهیم بصورت اختصاصی در اینباره توضیح دهیم. فرش 1500 شانه بافته شده با نخ آکریلیک ویسکوز و مدال از با کیفیت ترین فرش های موجود در بازار فرش ایران است که بافته و به فروش می رسند.

فرش 1500 شانه به دلیل ظرافت بالا، تنوع در رنگ خوب و کیفیت بافت و گل برجستگی و تراکم بالا در بازارهای صادراتی، خواهان بسیاری دارد و بیشتر فرش 1500 شانه تولید شده در شرکت ها به مصارف صادراتی می رسند. شما هم اکنون میتوانید با خرید از فروشگاه های اینترنتی فرش به تهیه یک فرش ریزبافت گل برجسته 1500 شانه اقدام کنید.