شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جام حذفی#دربی#همزمان

دو شوک غیرمنتظره به استقلال قبل از بازی حساس | نگرانی بزرگ برای دربی و جام حذفی بااتفاقات همزمان

در آستانه بازی حساس استثقلال در جام حذفی آبی ها با بحران بازیکن در یک پست مواجه شده اند.

یامگا

به گزارش همشهری آنلاین بازی با تراکتور برای استقلال اگرچه ۷ گل در پی داشت و استقلال یکی از بزرگترین پیروزی‌های تاریخ حیات خود را در لیگ برتر مقابل یک تیم مدعی به دست آورد اما این برد چندان هم برای استقلال بی‌هزینه نبود. در جریان بازی با تراکتور صالح حردانی با مصدومیت مواجه شد که ساپینتو به ناچار از میرزایی در ترکیب استفاده کرد و حردانی را خیلی زود از دست داد. اما این مصدومیت پایان ماجراهای پست دفاع راست نبود و میرزایی که رفته بود جای حردانی را پر کند، خودش هم با مصدومیت مواجه شد تا در نهایت ساپینتو به ناچار از بازیکن غیر تخصصی در این پست بهره بگیرد.
تا قبل از اینکه چنین وضعیتی برای حردانی و میرزایی به وجود آید، ساپینتو در اغلب بازی‌ها به کوین یامگا میدان می‌داد و از این بازیکن بهره می‌گرفت اما او هم بعد از دربی با مصدومیت مواجه شد و اکنون در کشورش به سر می‌برد و در حالی که قرار بود برای بازی آخر مقابل تراکتور خودش را به کادر فنی برساند، همچنان به تهران بازنگشته است.
قبل از بازی با تراکتور زمزمه بازگشت یامگا تا بازی با نساجی به گوش می‌رسید.

این بازی قرار است سوم خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار شود و با توجه به اینکه زمان زیادی تا این بازی پیش روی استقلال نیست، این نگرانی وجود دارد که یامگا هم به بازی با نساجی نرسد و آنگاه ساپینتو با سه مصدوم در پست دفاع راست مواجه شود.
اگر یامگا به بازی چهارشنبه نرسد، ساپینتو ناچار می‌شود همین حربه‌ای که در بازی با تراکتور در پیش گرفت و از بازیکن غیر تخصصی در این پست استفاده کرد، بهره بگیرد اما بدون شک مطلوب سرمربی استقلال این است که مقابل نساجی و احتمالاً فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس بتواند از یامگا بازی بگیرد.
تردیدی نیست با مصدومیتی که ابتدا برای حردانی و سپس برای میرزایی به وجود آمده ساپینتو تلاش خود را برای بازگرداندن یامگا به تهران افزایش خواهد داد. گفته می‌شود مصدومیت میرزایی به گونه‌ای است که شاید ناچار شود پایش را به تیغ جراحان بسپارد و رباط آسیب دیده خود را از این طریق ترمیم کند که اگر چنین شود، میرزایی که مهره قابل قبولی از نگاه ساپینتو بود و همواره از این بازیکن بهره می‌گرفت زمان قابل توجهی از ترکیب استقلال دور خواهد شد.
اگر یامگا ظرف روزهای آتی به تمرینات استقلال بازگردد نگرانی ساپینتو برای انتخاب گزینه مناسب در پست دفاع راست از بین خواهد رفت و او با خیال آسوده به مصاف نساجی خواهد رفت اما اگر یامگا نرسد، سرمربی استقلال با یک چالش ناخواسته مواجه خواهد شد و باید از بازیکن غیر تخصصی در این پست بهره بگیرد.