شهر خبر

اسد: با خطرات اندیشه توسعه‌طلبانه عثمانی مواجه هستیم

اسد: با خطرات اندیشه توسعه‌طلبانه عثمانی مواجه هستیم

ایسنا نوشت: بشار اسد تاکید کرد: آشتی‌های حاصله یک فرصت تاریخی برای ساماندهی مجدد امور ما بدون مداخله خارجی است.

به گزارش الجزیره، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سخنرانی در نشست سران عرب گفت: من خواهان توسعه و بازنگری در منشور اتحادیه عرب و اساس نامه آن هستم تا با ملزومات زمانه همخوانی داشته باشد.

بشار اسد خاطرنشان کرد: ما در مقابل یک فرصت تاریخی برای ساماندهی مجدد بیت عربی با کمترین میزان از مداخله خارجی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آشتی‌های حاصل شده یک فرصت تاریخی برای ساماندهی مجدد امور داخلی ما بدون مداخله خارجی است.

رئیس جمهور سوریه اظهار کرد: جهانیان باید مسائل داخلی را به دست ملت‌ها بگذارند و ما باید با مداخله‌های خارجی مخالفت کنیم.

وی عنوان داشت: فعالیت مشترک عربی نیازمند یک سیاست یکپارچه و مکانیزم‌های شفاف است.

اسد گفت: ما باید به دنبال عناوین بزرگی بگردیم که آینده ما را تهدید کرده و بحران‌های ما را ایجاد می‌کند تا غرق نشویم و نسل‌های آینده‌ را با پرداختن به معلول‌ها و نه علت‌ها غرق کنیم. عناوین، بسیار هستند که کلمات گنجایش آن را ندارند و اجلاس‌های سران برای آنها کافی نیستند، این عناوین با جنایات رژیم صهیونیستی مطرود از سوی اعراب، علیه ملت مقاوم فلسطین آغاز نمی شود و به تهدید عثمانی ختم نمی شود و از چالش توسعه به عنوان اولویت اصلی جوامع در حال توسعه ما جدا نیست.

وی تاکید کرد: ما امروز با فرصتی برای تغییر وضعیت بین المللی که در دنیای چندقطبی ظاهر می شود، مواجه هستیم، یک فرصت تاریخی برای ساماندهی مجدد امور ما وجود دارد. با همگرایی عربی –عربی و حرکت به سمت مرحله‌ای جدید از همکاری مشترک؛ امید در حال افزایش است.

311311