شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ایران#بانک مرکزی
عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایبِنا:

بانک VTB تسهیل‌گر تجارت با روسیه است/ فرزین نگاه تعاملی با فعالان اقتصادی دارد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک مرکزی در راه اندازی بانک VTB روسیه در ایران بسیار خوب و موفق عمل کرد.

جليل جلالي فر، عضو اتاق بازرگاني ايران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بيان اينكه بانك مركزي در راه اندازي بانک VTB به عنوان دومين بانک بزرگ روسیه، همكاري بسيار خوب و منحصر به فردي داشته است، گفت: در دولت گذشته روساي سابق بانك مركزي در تسهيل شرايط براي فعالان اقتصادي در جابجايي پول اقدامي انجام ندادند و همواره به جاي همكاري و تعامل در تقابل با فعالان بخش خصوصي و تجار بودند.

 

وي با تاكيد بر اينكه زماني راه اندازي بانك VTB روسيه، تسريع پيدا كرد كه محمدرضا فرزين، رئيس كل بانك مركزي شد و مجموعه وي با تعامل توانست دومين بانك بزرگ روسيه را وارد ايران كند، افزود: راه اندازي بانک VTB، در دولت سيزدهم با تعامل جمعي و همكاري بين سازماني صورت گرفته و اين در شرايطي است كه در دولت هاي گذشته کمتر شاهد تعامل بين دستگاه‌ها بودیم.

جلالي فر با بيان اينكه مجوز راه اندازي بانك VTB روسيه را بانك مركزي كشورمان داده است، تصريح كرد: بانك مركزي مجوزهاي لازم را داده و قطعا در ادامه مسير بر فعاليت اين بخش نظارت جدي خواهد كرد. همانگونه كه میربیزنس بانک ايران در روسيه نيز تحت نظارت بانك مركزي فدراسيون روسيه است.

 

وي درباره همكاري بانك مركزي در راه اندازي بانک VTB، خاطرنشان كرد: بانك مركزي در اين دوره بسيار خوب و موفق عمل كرده است. رئيس كل بانك مركزي برخلاف همه روساي گذشته اين بانك نگاه تعاملي با تجار و فعالان اقتصادي دارد و بر اساس چارچوب، منطق و اصول حركت مي كند.

 

اين عضو اتاق بازرگاني با بيان اينكه محمدرضا فرزين، و همکارانش در بانک مرکزی، صادركنندگان را به خوبي درك مي كنند، گفت: براي آنكه صادرات كشور قوت بگيرد و شاهد انقلاب در اين حوزه باشيم از بانك مركزي مي خواهيم نرخ تبديل ارز حاصل از صادرات را اصلاح كند.

 

فعال اقتصادی ایران در روسیه گفت: بانک VTB تسهيل گر تجارت با روسيه است و در معاملات يوزانس و فايناس بسيار كاربرد دارد، اما براي آنكه اثرگذاري آن بيشتر شود، ضرورت دارد برخي از متغييرهاي مربوط به تجارت مورد بازنگري قرار گيرد.

 

وي درباره عملكرد میر بیزنس بانک در روسيه نیز گفت: اين بانك كه متعلق به بانك ملي است، بسيار پرقدرت عمل كرده و همكاري بسيار خوبي با فعالان اقتصادي و تجار دارد.