شهر خبر

تحریم‌های جدید ضدروسی انگلیس/۸۶ شهروند و نهاد به فهرست سیاه اضافه شدند

تحریم‌های جدید ضدروسی انگلیس/۸۶ شهروند و نهاد به فهرست سیاه اضافه شدند

ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از وضع بسته جدید تحریم‌های این کشور علیه روسیه خبر داد که براساس آن نام ۸۶ شهروند و نهاد روسی به بهانه تامین مالی و حمایت از جنگ در اوکراین، به فهرست سیاه انگلیس اضافه شده است.

 در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، آمده است که تحریم‌های جدید «افراد و سازمان‌های مرتبط با بخش‌های انرژی، فلزات، دفاع، حمل‌ونقل و مالی روسیه را هدف قرار می‌دهند تا فشار بر درآمد باقی‌مانده ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) و تلاش او برای استفاده از این بخش‌ها به‌منظور حمایت از ماشین جنگی وی افزایش یابد.»

در تحریم‌های جدید انگلیس نام پنج موسسه مالی روسیه از جمله بانک سرمایه گذاری متالورژیک دیده می‌شود که طبق بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، از صادرات صنعتی روسیه حمایت می کنند. همچنین ۲۰ مقام و شرکت نظامی روسی و ۲۴ تبعه و موسسه مرتبط با خدمات ترابری این کشور به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.


این درحالیست که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز ساعاتی پیش در آستانه برگزاری نشست گروه هفت در ژاپن، از وضع تحریم‌های جدیدی این کشور علیه واردات الماس و فلزات روسیه خبر داد.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس امروز اعلام کرد که دارایی‌های روسیه در قلمرو انگلیس مسدود خواهد ماند تا مسکو با پرداخت خسارتی که به اوکراین وارد کرده، موافقت کند. وی ادعا کرد: پوتین و حامیانش باید - و خواهند - تاوان تهاجم غیرقانونی خود به اوکراین را بپردازند.

کلورلی افزود: به همین دلیل است که از طریق تحریم‌های جدید امروز، فشار اقتصادی بر پوتین را افزایش می‌دهیم تا تداوم جنگی غیرقانونی که او به راه انداخته و رنج بی‌شماری را که بر اوکراینی‌های بی‌گناه تحمیل کرده سخت‌تر شود.

وی افزود که دولت لندن به اعمال تحریم‌ها تا زمانی که اوکراین پیروز شود ادامه می‌شود. «حمایت ما از اوکراین تا هر زمان طول بکشد قاطعانه است و خواهد ماند.»

311311