شهرخبر

روزنامه جوان:

رشک بردن اصلاح‌طلبان به انتخابات ترکیه دل بهم زن است

روزنامه جوان نوشت: رشک بردن اصلاح‌طلبان بر انتخابات ترکیه، دل بهم زن است! آنها دو انتخابات بینظیر را که میتوانست به نماد بزرگ مردمسالاری در جهان تبدیل شود، به باد فنا دادند و باقی انتخابات سه دهه گذشته را نیز به بیراهه بردند.

رشک بردن اصلاح‌طلبان به انتخابات ترکیه دل بهم زن است
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۲۰:۰۰:۰۶
اعتمادآنلاین |

روزنامه جوان به تاکید اصلاح‌طلبان بر لزوم تاسی ایران از روند انتخابات ترکیه و مشارکت حداکثری مردم انتقاد کرده است!

به گزارش جوان، اصلاح‌طلبان در سی و چند سال گذشته هر انتخاباتی را در ایران به لجن پساانتخابات کشاندند، چه آنگاه که شکست خوردند و چه حتی وقتی که پیروز شدند! و این فقط از جماعتی که نه در فکر دین است، نه در اندیشه ملک و نه در خیال مردم و تنها به نفع خود و به حضور خود در قدرت می‌اندیشد، برمی‌آید. حالا مشارکت بالای 90درصدی مردم بیش از ترکیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ظاهرا آن کشور، فعالان سیاسی اصلاح‌طلب ایران را به تحلیل و تجزیه و ترکیب کشانده است! اصلاح‌طلبان این مقدار مشارکت را نشانه پیروزی مردم عموما ترکیه دانستند که این صغرای درستی است اما بلافاصله کبرای دروغین »انتخابات 1400 در ایران کاریکاتور بود« را به استدلال خود افزودند تا نتیجه بگیرند که »حکومت ایران با آن انتخابات قدرت ندارد«!

در ادامه این گزارش آمده است: اکنون رشک بردن اصلاح‌طلبان بر انتخابات ترکیه، دل بهم زن است! آنها دو انتخابات بینظیر را در ایران و انتخابات 85درصدی را که میتوانست به نماد بزرگ مردمسالاری در جهان تبدیل شود، برای منافع دسته و گروه خود به باد فنا دادند و باقی انتخابات سه دهه گذشته را نیز به بیراهه بردند و حالا شگفتا که بر نمایش دموکراسی همسایگان آه و حسرت میبرند!