شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#رییس جمهور

شی جین پینگ: روابط چین و قزاقستان وارد سه دهه طلایی آینده خود شده است

شی جین پینگ: روابط چین و قزاقستان وارد سه دهه طلایی آینده خود شده است

ایرنا نوشت: «شی جین پینگ» رییس جمهور چین در دیدار با همتای قزاقستانی خود تاکید کرد که روابط پکن و آستانه وارد سه دهه طلایی آینده خود شده است.

از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، «قاسم جومارت توقایف» رئیس جمهور قزقستان که به منظور شرکت در نشست سران چین و کشورهای آسیای مرکزی به شی‌آن سفر کرده، با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

شی جین پینگ پس از استقبال گرم از «قاسم جومارت توقایف» رئیس جمهور قزاقستان، از میزبانی قاسم جومارت توقایف در شی‌آن ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهور چین اظهار داشت: سفر رسمی رئیس جمهور قزاقستان به شی‌آن همزمان با تولد ۷۰ سالگی رئیس جمهور قزاقستان، نشان از استحکام روابط دوجانبه دارد و بار دیگر بر پیوند آستانه با پکن گواهی می دهد.

شی جین پینگ تاکید کرد که روابط چین و قزاقستان وارد سه دهه طلایی آینده شده است. دو طرف باید با جدیت دوستی دیرینه خود را پیش ببرند، قاطعانه از یکدیگر حمایت کنند، همکاری‌های سودمند متقابل را تعمیق بخشند، توسعه و تجدید قوا را دنبال کنند.

وی افزود: جامعه چین و قزاقستان باید آینده‌ای مشترک با دوستی همیشگی، اعتماد متقابل قوی و همبستگی بسازند.

به گزارش ایرنا، در چهارمین نشست وزرای خارجه چین و کشورهای آسیای مرکزی که اواخر ماه گذشته میلادی در شهر شی‌آن چین برگزار شد، طرفین توافق کردند که نشست چین و آسیای مرکزی در روزهای ۲۸ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت در شهر شی آن به ریاست «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین برگزار شود.

310310