شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طب سنتی

خواص دارویی زنجبیل در طب سنتی

خواص دارویی زنجبیل در طب سنتی

مصرف زنجبیل می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون (LDL) کمک کند. سطح بالای کلسترول بد خون می‌تواند به طور مستقیم با بروز انواع مختلف بیماری‌های قلبی و عروقی همراه باشد.

به گزارش بهداشت نیوز|، زنجبیل یکی از ادویه‌هایی است که خواص ضد التهابی بی‌نظیری دارد. این موضوع می‌تواند از بروز التهاب مزمن جلوگیری کند. علاوه بر آن کسانی که به بیماری‌های روماتیسم و آرتروز و به ویژه آرتروز زانو مبتلا هستند، با مصرف زنجبیل می‌توانند به مدیریت علائم و عوارض بیماری خود و درمان آن کمک کنند. همچنین بر اساس برخی تحقیقات صورت گرفته، مصرف زنجبیل به طور کلی باعث کاهش احساس درد در نواحی مختلف بدن مانند درد قاعدگی خواهد شد.

برخی ترکیبات گیاهی موجود در زنجبیل مانند جینجرول خواص دارویی مناسبی دارند و می‌توانند با انواع میکروب‌ها و عفونت‌ها مبارزه کنند. 

محققان و متخصصان معتقدند که مصرف زنجبیل می‌تواند برای از بین بردن حالت تهوع به ویژه حالت تهوع صبحگاهی بسیار موثر واقع شود.

یکی از مهم ترین خواص مصرف زنجبیل کمک کردن آن به افزایش سرعت کاهش وزن است. افرادی که از رژیم‌های لاغری مختلف بهره می‌برند و به دنبال گنجاندن خوراکی‌های مفید برای لاغری در رژیم غذایی خود هستند، می‌توانند به راحتی زنجبیل را به برنامه غذایی خود اضافه کنند و علاوه بر تقویت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، اثر بخشی رژیم لاغری را نیز افزایش دهند.

بیماری سوء هاضمه با احساس درد در ناحیه فوقانی معده همراه است. دانشمندان معتقدند که مصرف زنجبیل باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی و کمک به درمان بیماری‌های مربوط به این سیستم نظیر سوء هاضمه و … خواهد شد. نوشیدنی عسل و زنجبیل و آب ولرم میتواند برای کاهش دردمعده و رفلاکس مفید باشد.