شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#انتخابات#ترکیه

روزنامه جمهوری اسلامی:

انتخابات ایران باید کشورها الگو باشد، نه اینکه مردم ما حسرت ترکیه را بخورند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مردم ما نباید حسرت ترکیه شدن ایران را بخورند، ایران انقلابی از طریق بازگشت به حال و هوای آزاد و پاک سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید کاری کند که برای ترکیه و سایر کشورها الگو باشد.

انتخابات ایران باید کشورها الگو باشد، نه اینکه مردم ما حسرت ترکیه را بخورند
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۸:۲۰:۴۹
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی درس‌هایی را که مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید از انتخابات ترکیه بگیرند، تشریح کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، انتخابات اخیر ترکیه دو نکته بسیار قابل توجه هم داشت که برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید بسیار قابل تأمل باشد. متأسفانه در چند انتخابات اخیر، به دلیل عدم رعایت قانون، ردصلاحیت‌های سلیقه‌ای و برگزاری مهندسی شده انتخابات، میزان مشارکت مردمی در انتخابات، اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بشدت تنزل کرده و به نزدیک 40 درصد رسیده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: این ریزش شدید مشارکت برای نظام جمهوری اسلامی که بزرگ‌ترین تکیه‌گاهش پشتوانه مردمی است به هیچ وجه قابل قبول نیست. مسئولان برگزاری انتخابات کشورمان باید با پای‌بندی عملی به قانون، کنار گذاشتن اعمال سلیقه‌ و پرهیز از مهندسی کردن انتخابات، مردم را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تشویق کنند. مردم ما نباید حسرت ترکیه شدن ایران را بخورند، ایران انقلابی از طریق بازگشت به حال و هوای آزاد و پاک سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید کاری کند که برای ترکیه و سایر کشورها الگو باشد.