شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#تهران#فوتبال#تیم فوتبال

حسینی:

اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان را هیچ جا ندیده بودم

حسینی: اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان را هیچ جای دنیا ندیده بودم/ آدم رانتی و وابسته نیستم

سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران گفت: در ۲ بازی گذشته ما ( پرسپولیس و سپاهان) اتفاقاتی افتاد که هیچ جای دنیا ندیده بودم.

به گزارش مشرق، مجتبی حسینی در نشست خبری پیش از مسابقه با مس رفسنجان اظهار داشت: به نوبه خودم خسته نباشید می‌گویم به اهالی رسانه و از آنها تشکر می‌کنم. با توجه به جایگاهی که در جدول داریم به بازیکنانی که کمتر بازی کردند فرصت بازی می‌دهیم و امیدوارم بازیکنانم بتوانند لیاقت‌شان را نشان بدهند.

وی در خصوص اینکه آیا پیکان در این فصل به اهداف مدنظر خود رسید، عنوان کرد: باشگاه بزرگ پیکان معمولا از لحاظ جدولی دو هدف را دنبال می‌کند؛ حفظ سهمیه تیم و دیگری تک‌رقمی شدن. متاسفانه نتوانستیم تک‌رقمی شویم اما خوشحالیم توانستیم در این لیگ سخت و پرحاشیه سهمیه تهران را نگه داریم. این موضوع با توجه به تمام اتفاقات تلخی که برای ما افتاد، جای خوشحالی دارد. هدف نهایی تیم پیکان نیز بازیکن‌سازی است. توانستیم بازیکنان خیلی خوب و جوانی بسازیم و این باشگاه امسال با فروش چند بازیکن خوب و بااستعداد که قیمت خیلی خوبی هم دارند، درآمدزایی خیلی خوبی خواهد کرد. زیرا اطمینان دارم که مدیریت باشگاه به این نتیجه رسیده که چند بازیکن را بفروشد. هدف باشگاه‌هایی مثل پیکان در فوتبال درآمدزایی، جوان گرایی و کم کردن هزینه‌ها است. از این لحاظ به هدفمان رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در خصوص امتیازات کسب‌شده این تیم در طول فصل، گفت: می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. پیکان شایستگی داشت که امتیازات یبشتری جمع کند، اما با وجود تمام تلاش‌های مجموعه،‌ امسال مقداری خوش‌شانس نبودیم. تیم ما در هیچ تیمی کم نگذاشت و حتی بازی قبلی مقابل سپاهان را پایاپای بازی کردیم. به غیر از بازی برگشت مقابل مس که عملکرد خوبی نداشتیم، بازی‌های خیلی خوبی انجام دادیم. الان بحث خروجی لیگ است. باید دید با این همه هزینه خروجی لیگ به چه شکلی است و چه از دل این لیگ درآمده است.

حسینی تصریح کرد: اگر بخواهیم خروجی یا پدیده‌ای از این لیگ داشته باشیم و بازیکنی رو کنیم، با این راه و روش به جایی نمی‌رسیم. تیم‌هایی مثل پیکان، سایپا، نفت تهران، پاس تهران و... جزو باشگاه‌هایی بودند که از دل آنها بازیکنان جوان بیرون می‌آمد. با این روند این موضوع را از بین بردیم. دو بازیکن حریف هفته گذشته ما یعنی دروازه‌بان و مهاجم‌شان که آقای گل لیگ بودند در گذشته بازیکن همین پیکان بودند. اگر بخواهید این باشگاه‌ها را زیر چنین فشارها و کارهای انجام‌شده له کنید، درنهایت فوتبال ما بحث سازندگی‌اش را از دست می‌دهد. در گذشته نزدیک نفت تهران را از دست دادیم، هنوز هم می‌بینیم که بسیاری از بازیکنان این تیم در پرسپولیس و تیم ملی می‌درخشند. از سایپا هنوز هم بازیکنانی در فوتبال ما درخشش دارند. اما چنین تیم‌هایی را از بین بردیم.

وی عنوان کرد: تیم ما به این دلیل جایگاه ثابتی نداشت که در دو بازی گذشته اتفاقاتی رخ داد که هیچ جای دنیا ندیده بودم. خیلی جالب است می‌آیند و می‌گویند اتفاقی نیتفاده، در بازی با سپاهان دقیقه ۴۲ یک پنالتی اشتباه به ضرر ما گرفتند و دقیقه ۴۴ به اشتباه بازیکن ما را اخراج کردند، آن وقت می‌گویند اتفاق خاصی نیفتاده، نمی‌دانم به چه می‌گویند اتفاق خاص. از مسئولان عاجزانه خواهش می‌کنم به فکر چنین تیم‌هایی باشند. سایپا را از سطح اول فوتبال ایران پایین انداختیم، نفت تهران منحل شد، پاس تهران به همین شکل و در گذشته دورتر نیز تیم‌هایی مثل بانک ملی و راه‌آهن چنین اتفاقاتی برایشان رخ داد. تیم‌هایی که واقعا بازیکن بیرون می‌دادند. نباید همه چیز را از دریچه قهرمانی ببینید. این مدل تیم‌ها به فوتبال ما کمک کرده و خروجی می‌دادند. امیدوارم این روند بار دیگر بازگردد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد انتقاداتش نسبت به اشتباهات داوری در دو بازی اخیر پیکان مقابل پرسپولیس و سپاهان گفت: من نباید به این سوال جواب بدهم و باید خود ریاست کمیته داوران پاسخگو باشد. در دو بازی گذشته اتفاقاتی افتاد که هیچ جای دنیا نمی‌افتد. خیلی راحت هم از آن گذشتند. هیچ جای دنیا ندیده‌ام بازی‌ای که باید میزبان شویم، میهمان باشیم. اتفاقات اصفهان هم عجیب و غریب بود که به‌راحتی انجام شد. در صحبت‌های خود گفتم افراد کاربلدی که در فوتبال ما هستند، متوجه مسئولیت خود باشند که ضربه زدن به تیم‌های سازنده، ضربه زدن به فوتبال ملی و جوانان این مملکت است. فقط حمایت کردن از تیم‌های پرتماشاگر موج‌سواری است و به فوتبال مملکت کمکی نمی‌کند.

حسینی در خصوص شرایط کلی لیگ امسال توضیح داد: لیگ سخت و پرحاشیه‌ای بود. نسبت به سال گذشته لیگ باکیفیت‌تر و قوی‌تری بود. خیلی از نفرات لژیونر بار دیگر بازگشتند، مربیان خوب خارجی به ایران آمدند، بار دیگر تیم‌های سازنده را به فوتبال ایران بازگردانیم و از آنها حمایت کنیم. ۹۰ درصد فوتبال ما دولتی است، نمی‌شود یک تیم n درصد از بهره دولتی استفاده کند، و دیگری فقط ۲ درصد. این اشتباه است و باید تعدیل شود. باید به تیم‌هایی که می‌توانند به جوانان خدمت کرده و آنها را به فوتبال ملی عرضه کنند، بیشتر توجه کنیم.

وی در خصوص مطرح شدن نامش به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربی گری تیم ملی امید و اینکه آیا آماده پذیرفتن چنین پیشنهادی است، اظهار داشت: در مورد تیم امید باید توضیحاتی بدهم؛ این شکل مطرح شدن نام‌ها و انتخاب یک مربی فقط در ایران اتفاق می‌افتد و خیلی هم اشتباه است. هیچ صحبت رسمی از طرف مقام‌های رسمی با من نشده است. اگر بخواهید یک مربی را بیاورید می‌نشینید خواسته‌هایتان را از آن مربی می‌خواهید و صحبت‌های او را هم می‌شوید. درنهایت یا به نتیجه می‌رسید یا نمی رسید، اما به هیچ وجه با من چنین صحبتی نشد و چنین جلسه‌ای هم نداشتیم. اینکه اسم من بیاید و با ۶-۵ مربی دیگر صحبت شود کار خیلی غیرحرفه‌ای است.

سرمربی تیم فوتبال پیکان اظهار داشت: افرادی که در فوتبال ما به ویژه اطراف تیم امید هستند سیاسی هستند. از سال ۸۸ مربی‌گری خود را به عنوان دستیار در لیگ یک شروع کردم و قبل از آن هم ۲۰ سال در فوتبال ایران بازی کردم. در ادامه پله پله به رده‌های بالاتر رسیدم. سالی که سرمربی شدم، با ذوب‌آهن سهمیه آسیا گرفتیم. با این حال من را کنار گذاشتند، یعنی به مربی‌ای که با تیم یازدهم جدول سهمیه گرفت، سال بعدش گفتند بفرما بیرون و مربی دیگری آوردند. بار دیگر کار خود را از لیگ یک شروع کردم و پله پله بالا آمدم. من آدم رانتی نیستیم و به واسطه اسم کسی نیامده‌ام مربی شوم. به خاطر زحمتی که کشیدم، تلاش شبانه‌روزی، لطف خدا و عشق خود به فوتبال مربی شدم. آدمی نیستیم که به کسی وابسته باشم و دنبال این بروم که از طریق کسی ورود کنم. آدمی نیستیم که به کسی وابسته باشم و دنبال این بروم که از طریق کسی ورود کنم. این روند انتخاب سرمربی امید هم بسیار غلط بود. هیچ مقام رسمی با من صحبت نکرد. فقط در ایران اتفاق می‌افتد که بیایند و بگویند این و آن گزینه هستند.

حسینی درخصوص اینکه در صورت دریافت مذاکرات رسمی آیا ترجیح می‌دهد در تیم‌های باشگاهی فعالیت کند یا تیم امید، گفت: متوجه صحبت‌های من نشدید. ترجیح من این است که هرجا بخواهم کار کنم باید با من با احترام برخورد و صحبت شود. باید خواسته‌های من را بشنوند و با اختیار تام بروم و در جایی کار کنم. مطرح شدن چنین صحبت‌هایی در شأن و شخصیت من نیست. زحمت کشیده‌ام و اگر اینجا هم نشود جای دیگری می‌کنم. مربی کاربلد نیازی به رانت ندارد و بیرون هم نمی‌آمد. لفاظی را بلد نبوده و آدم سخنوری هم نیستم. آدمی هستم که کار می‌کند و همیشه هم امیدم به لطف خدا و سعی و تلاشم خودم بوده است.

وی در خصوص اینکه آیا ممکن است برای فصل بعد در پیکان حضور داشته باشد، گفت: باشگاه پیکان را دوست دارم. بذری کاشته‌ایم و می‌خواهیم بهره آن را ببریم. آنجا هم هنوز صحبتی با من نشده است. اگر به این نتیجه برسیم که شرایط کار مهیا است کارمان را می‌کنیم. ما عاشق فوتبال هستیم و می خواهیم به جوانان مملکت کمک کنیم. اگر خواستند کارمان را می‌کنیم. نخواستند جایی می‌روم که من را بخواهند. به جایی چسبیده نیستم. می‌خواهم کارم را بکنم. عشقم فوتبال است و این کار را هم خوب بلدم. از دوستانی که تیم‌هایشان مقابل ما می ایستند و برای بردن ما کارهای ناجوانمردانه می‌کنند، بپرسید می‌دانند.

حسینی گفت: تیمم را دوست دارم اما هنوز صحبتی نکرده‌ایم. ۲ سال در خدمت این باشگاه بودم. از ریاست گروه صنعتی ایرانخودرو تشکر می‌کنم که در این شرایط سخت از ما حمایت کردند. همچنین از مدیرعاملانی که از ابتدا با ما کار و کمک کردند. عزیزان در این دو سال واقعا با ما همکاری کردند. جا دارد از آن‌ها تشکر می‌کنم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از کارهای ناجوانمردانه، دو بازی اخیر است، عنوان کرد: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟!

وی در خصوص اینکه آیا برای انتقال بازیکنی به او فشار وارد شده، گفت: امسال چنین موردی نداشتیم. در جلسه قبل از نیم فصل، به هیات مدیره گفتم این لیگ سخت است. اگر نیم فصل بازیکنی از دست بدهیم امکان سقوط است. به حرف من اعتماد کردند. فکر می‌کنم در فصل جدید، بازیکن میلی برای ماندن ندارد و نمی‌توانیم او را زوری نگه داریم.