شهرخبر

هشدار درباره شکاف امنیتی در فرودگاه بن‌گوریون

هشدار درباره شکاف امنیتی در فرودگاه «بن‌گوریون»

بازرس «حکومتی» رژیم صهیونیستی درباره وجود شکاف‌های امنیتی جدی در بزرگترین فرودگاه بین‌المللی این رژیم در نزدیکی تل‌آویو هشدار داد.

به گزارش مشرق، «متانیاهو انگلمن» بازرس «حکومتی» رژیم صهیونیستی درباره شکاف‌های امنیتی در فرودگاه بین‌المللی «بن‌گوریون» به عنوان بزرگترین فرودگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی واقع در حومه شهر «لد» و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی تل‌آویو هشدار داد.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، انگلمن طی گزارشی که روز سه‌شنبه (۱۶ می)، منتشر شد درباره شکاف‌های امنیتی در فرودگاه بن‌گوریون هشدار داد و ادعا کرد که این شکاف‌ها به «مجرمان تروریست» در فلسطین اشغالی و خارج از آن فرصت می‌دهد که به «اسرائیل» نفوذ کنند.

بخش‌های از این گزارش منتشر شده و بخش‌های دیگر که منتشر نشده، «محرمانه» اعلام شده و به مقامات مسئول رژیم صهیونیستی ابلاغ شده است.

این بازرس و ناظر رژیم صهیونیستی افزود: این شکاف‌های امنیتی ناشی از عدم اجرای دستورات وزارت مسکن و مهاجرت از سوی مدیریت فرودگاه بن گوریون برای رفع نقاط ضعف نظارت بر مرزها است.

وی افزود که مقامات صهیونیستی «در جریان چند مورد که برخی افراد با سوء‌استفاده از همین شکاف‌های امنیتی وارد اسرائیل شده‌اند، قرار دارند، هرچند که ابعاد حقیقی این پدیده هنوز روشن نیست».

به گفته انگلمن، اداره نظارت بر مرزها بر فعالیت بازرسان مرزها در فرودگاه بن گوریون بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ نظارت نداشت و این نقطه ضعف بزرگی است. نمی‌توان تعداد افرادی را که تاکنون توانسته‌اند با استفاده از شکاف‌های امنیتی وارد اراضی اشغالی فلسطین شوند و نیز هویت آن‌ها را مشخص کرد.

وی در ادامه بر ضرورت تسریع حل و فصل مشکل این شکاف‌های امنیتی تاکید کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز نوشت که وزارت مسکن و مهاجرت تایید کرده که فرودگاه بن گوریون طبق فهرست‌های موجود به دستورالعمل‌ها پایبند نبوده؛ اما اقدامات لازم برای مسؤول ذیربط توضیح داده شده است.

بازرس و ناظر حکومتی رژیم صهیونیستی در ادامه پیشنهاد داد که قانونی برای ایجاد سازوکار همکاری میان وزارت مهاجرت و شاباک تصویب شود.

منبع: فارس