شهر خبر

وزارت بهداشت رودست خورد؟ / پاسخ گوی این ترور کیست؟

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ناگفته‌هایی از ماجرای پزشک مشهدی را که ادعا شده بود از پذیرش بیمار محجبه امتناع کرده است، فاش ساخت.
وزارت بهداشت رودست خورد؟ / پاسخ گوی این ترور کیست؟

مهر نوشت: محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تشریح بررسی‌های صورت گرفته در پرونده پزشک مشهدی که ادعا شده بود از پذیرش بیماری محجبه امتناع کرده، اصل موضوع را از اساس کذب خواند و گفت: قطعاً لایه‌های پیچیده‌ای پشت این جریان بوده که باید از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پیگیری شود.

وی افزود: اینکه این موضوع به همراه نام جراح، تصویر و آدرس مطب وی به شکلی وسیع در فضای مجازی منتشر شد، از چند جنبه قابل تأمل است و متأسفانه مقداری نیز عجولانه در این زمینه برخورد شد؛ به طوری که اقدام به پلمب مطب کردند و یکی از مدیران ارشد وزارت بهداشت نیز این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد.

به گفته وی با بررسی اسناد موجود از جمله فیلم‌های ضبط شده در مطب، اظهارات شاهدان و بعداً صحبت‌های خانواده خود بیمار، مشخص شد که اصل موضوع کاملاً کذب است و فیلم‌های همان زمان مطب نیز حاکی از آن است که بیماران محجبه متعددی در صف انتظار ویزیت نشسته‌اند و عدم پذیرش بیمار به علت محجبه بودن، کاملاً دروغ است.

رئیس زاده گفت: پزشک مذکور از نخبگان جامعه پزشکی است، وی متخصص ارتوپدی، عضو هیأت علمی دانشگاه، فلوشیپ جراحی دست و میکروسرجری از دانشگاه هاروارد دارد و phd دست مصنوعی دارد و متأسفانه در این ماجرا این جراح برجسته و نخبه جامعه پزشکی ترور شخصیتی شد که کمتر از ترور فیزیکی نیست. ساده‌ترین بحث آن است که دشمن دارد نخبگان جامعه را ترور می‌کند و از صحنه بیرون می‌کند.

وی گفت: عوامل شروع کننده این حرکت مشخص شده است و انتظار آن است که مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور به شکل جدی و عاجل موضوع را مورد مداقه قرار دهند و در کوتاه‌ترین زمان نتایج آن را اعلام کنند.