شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#وزیر خارجه

روسیه احتمالا کشور حامی تروریسم معرفی می‌شود

روسیه احتمالا کشور حامی تروریسم معرفی می‌شود

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار مدعی شد که روسیه می‌تواند به‌عنوان «کشور حامی تروریسم» شناخته شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چنین ادعایی را در جلسه استماع کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنای آمریکا با محوریت چین به همراه لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که اصرار می‌کرد روسیه باید به عنوان «کشور حامی تروریسم» معرفی شود، بیان کرد.

سناتور گراهام در این خصوص گفت: همه ما از چین می‌خواهیم کمک به روسیه را متوقف کند، درست است؟ من ایده‌ای دارم. ۱۰۰ سناتور آمریکایی پیشنهاد کرده‌اند که ما روسیه را به عنوان «کشور حامی تروریسم» معرفی کنیم تا کشورهایی نظیر چین نتوانند تسلیحاتی را به این کشور ارسال کنند.

وی افزود: ماه‌ها گذشته است و هیچ چیز رخ نداده است. آقای وزیر امور خارجه، من شما را بسیار دوست دارم اما شما هرگز روسیه را به عنوان «کشور حامی تروریسم» معرفی نخواهید کرد، آیا معرفی خواهید کرد؟

بلینکن در پاسخ به این سوال گراهام بیان کرد: هرگز نگویید هرگز!

وزیر خارجه آمریکا در ادامه پاسخ به سوال سناتور گراهام گفت: تحریم‌هایی که از پیش اعمال شده‌اند و قدرتی که ایالات متحده دارد، مانع ارسال کمک‌های نظامی پکن به مسکو شده است.

آنتونی بلینکن در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، «تروریستی» اعلام کردن دولت روسیه را به خاطر «جنایاتش» در اوکراین رد نخواهد کرد.

311311