شهر خبر

اتحاد برای استانبول

اتحاد برای استانبول

دو تیم منچسترسیتی و رئال مادرید امشب در حالی به مصاف یکدیگر می روند که برنده این بازی راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

در جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی مرحله نیمه نهایی امشب منچسترسیتی میزبان رئال مادرید خواهد بود. دو غول اروپایی در بازی رفت در سانتیاگو برنابئو به تساوی ۱-۱ رسیدند، برای کهکشانی‌ها وینیسیوس جونیور و برای سیتیزن ها کوین دی بروینه گلزنی کردند. پس از شکست آرسنال مقابل برایتون حالا شاگردان پپ گواردیولا فقط به یک برد در سه بازی آینده خود نیاز دارند تا قهرمانی خود را در لیگ قطعی کنند. منچسترسیتی از ۵ دیدار اخیر خود با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بار شکست خورده است (۳ برد، ۱ مساوی) که همه آنها زیر نظر پپ گواردیولا بوده است. آنها قبل از حضور پپ در اتحاد و در چهار بازی اول خود مقابل کهکشانی‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بدون برد بودند (۲ تساوی،
۲ باخت).
از آنجایی که بارسلونا قهرمانی خود را در لیگ قطعی کرده است، حالا رئالی‌ها پس از قهرمانی در کوپا دل ری به‌دنبال ۱۵مین افتخار اروپایی خود هستند. قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان این فصل هم در حد و اندازه‌های یک مدعی ظاهر شده اما در ۴ بازی آخر خود در اتحاد رنگ برد را ندیده است (۲ مساوی، ۲ باخت). از طرفی رئال مادرید در دو بازی اخیر خارج از خانه خود مقابل تیم‌های انگلیسی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا (هر دو در این فصل) پیروز شده است. تا به حال تنها یک تیم موفق شده است که در سه بازی متوالی خارج از خانه مقابل تیم‌های انگلیسی در مراحل حذفی این رقابت‌ها برنده شود. (بارسلونا بین سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴ و ۲۰۱۵-۲۰۱۶)

هواداران سیتی ممکن است کمی مطمئن‌تر پای این بازی بنشینند. تیم انگلیسی از ۵ دیدار اخیر خود در ۳ بازی مقابل تیم اسپانیایی پیروز شده است. کریم بنزما در این فصل ۲۹ گل در تمامی رقابت‌ها برای مادرید به ثمر رسانده و در پنج بازی اخیر خود سه گل زده است. ارلینگ هالند با ۵۲ گل در تمامی رقابت‌ها بهترین گلزن سیتی در این فصل است. این مهاجم نیز در پنج بازی اخیر خود سه گل به ثمر رسانده است.


ناتان آکه در آستانه بازی با اورتون تست پزشکی داد اما در نهایت خانه نشین شد و به بازی نرسید، این مدافع که چند بازی اخیر تیمش را به‌دلیل مصدومیت از دست داده هنوز مشخص نیست برای بازی امشب حداقل روی نیمکت قرار خواهد گرفت یا خیر.
به جز تردیدها در مورد آکه، گواردیولا تمام مردانش را در اختیار دارد. کوین دی بروینه، جک گریلیش، برناردو سیلوا و جان استونز همگی در پیروزی مقابل اورتون روی نیمکت حضور داشتند و انتظار می‌رود امشب به میادین بازگردند. ارلینگ هالند بار دیگر رهبری خط حمله سیتی را به عهده خواهد گرفت و سیلوا، گریلیش و دی بروینه کمی پشت سر مهاجمان بازی می‌کنند.

در مورد مادرید، ادر میلیتائو قرار است پس از محرومیت در بازی اول، به لیست تیم اسپانیایی باز گردد. دنی کارواخال پس از غیبت در آخرین بازی رئال مادرید به‌دلیل محرومیت دوباره در پست دفاع کناری ایفای نقش خواهد کرد. کاماوینگا نیز که در بازی با ختافه به‌دلیل مصدومیت زانو به‌صورت اجباری تعویض شده بود مشکلی برای همراهی تیمش در اتحاد نخواهد داشت. از سوی دیگر انتظار می‌رود بنزما پس از استراحت مقابل ختافه، فیکس بازی را مقابل شاگردان گواردیولا آغاز کند.

تنها تردید ایتالیایی برای به زمین فرستادن ترکیب فیکس مقابل سیتی بازی دادن یا ندادن به رودیگر و میلیتائو است. در بازی رفت و در حالی که میلیتائو محروم بود، رودیگر به کابوس ارلینگ هالند تبدیل شده بود و اجازه نفس کشیدن به او نداد، نمایش فوق‌العاده مرد آلمانی باعث شده که کارلتو حساب ویژه‌ای روی او برای بازی برگشت کند و باید دید آنچلوتی میلیتائو را نیمکت نشین خواهد کرد یا آلابا را در پست چپ بازی خواهد داد و از زوج میلیتائو رودیگر در قلب خط دفاعی تیمش استفاده خواهد کرد.

۲۵۸۲۵۸