شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد#عراق

عملیات تروریستی در بغداد خنثی شد

عملیات تروریستی در بغداد خنثی شد

ایسنا نوشت: سازمان اطلاعات ملی عراق از ناکامی در یک تلاش تروریستی در ناحیه الیوسفیه در جنوب بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، سازمان اطلاعات ملی عراق روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم‌های سازمان اطلاعات ملی عراق بر اساس اسناد اطلاعاتی دقیق و با هماهنگی یگان‌های نیروی زمینی ارتش، تلاش تروریستی برای هدف قرار دادن شهروندان و نیروهای امنیتی در ناحیه الیوسفیه در جنوب بغداد، پایتخت عراق را خنثی کردند.

در این بیانیه آمده است: یگان‌های مذکور، یک مخفیگاه سلاح متعلق به تروریست‌ها که شامل کمربند انفجاری و دو بمب بود را کشف کردند.

همچنین سازمان اطلاعات عراق از دستگیری سه متهم به دست داشتن در عملیات تروریستی در استان‌های بغداد و کرکوک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) سازمان اطلاعات عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق اسناد دقیق اطلاعاتی و پس از تشکیل تیم‌های نظارتی و پیگیری، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور (عراق) توانست یک متهم را در بغداد که از استان نینوا متواری شده بود، و نیز متهمی دیگر را در شمال شرق بغداد دستگیر کند.

در این بیانیه آمده: دو متهم مرتکب جنایات تروریستی شده بودند که مهمترین آن حمله به نیروهای امنیتی و کار گذاشتن بمب در سال‌های گذشته بود.

این بیانیه می‌افزاید: یکی دیگر از عناصری که برای تأمین اطلاعات تیم‌های تروریستی داعش در مورد تحرکات نیروهای امنیتی در استان کرکوک فعالیت می‌کرد، دستگیر شد.

310310