شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید

خبر جدید برای دولت مردمی: مردم توان خرید میوه ندارند!

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: مردم توان خرید میوه کیلویی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی را دارند.

ایلنا نوشت: اسماعیل مرادیان از افت 50 درصدی قیمت میوه‌ نوبرانه در میدان اصلی میوه تره بار خبر داد و گفت: مردم توان خرید میوه کیلویی 30 تا 50 هزار تومانی را دارند.

وی افزود: تورم میوه نسبت به سایر اقلام خوراکی کمتر است اما با افت توان خرید مصرف کنندگان رغبت چندانی برای خرید میوه نوبرانه ازخود نشان نمی‌دهند و منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ها هستند.

این فعال صنفی با بیان اینکه هفته گذشته زردآلود 150 هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شد، گفت: از ابتدای هفته جاری قیمت زردآلو افت کرد و به کیلویی 90 تا 100 هزار تومان رسید؛ به نظر می‌رسد با عرضه میوه‌های سر درختی از هفته آینده قیمت زردآلو و سایر نوبرانه‌ها افت بیشتری کند.

مرادیان با اشاره به نرخ انواع میوه نوبرانه، گفت: توت فرنگی کیلویی 50 تا 130 هزار تومان، گوجه سبز کیلویی 20 تا 80 هزار تومان، هلو 20 تا 70 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی قیمت پرتقال باکیفیت در میدان اصلی میوه و تره‌بار را کیلویی 32 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هندوانه در یک هفته اخیر از کیلویی 4 هزار تومان به کیلویی 8 هزار تومان رسید؛ کاهش عرضه افزایش نرخ هنداونه را به همره آورد.

این فعال صنفی از کاهش 10 درصدی قیمت موز خبر داد و افزود: قیمت موز 2 هفته پیش به کیلویی 90 تا 100 هزار تومان رسید؛ اما هم اکنون قیمت موز در میدان کیلویی 75 هزار تومان شده است متاسفانه نظارت در بازار موز کم است و این بازار در دست عده‌ای خاص است که این بازار را به میل خود مدیریت می‌کنند.