شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#اوکراین#ارتش#اوکراین#مقدم#فعال#شده#است

ارتش اوکراین در خط مقدم فعال شده است

ارتش اوکراین در خط مقدم فعال شده است

مهر نوشت: سرپرست موقت منطقه دونتسک امروز گفت: ارتش اوکراین در خط مقدم فعال شده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دنیس پوشیلین» سرپرست موقت منطقه دونتسک امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما شاهد فعال شدن نیروهای اوکراین در خط مقدم هستیم؛ اما این هنوز یک ضدحمله نیست و به طور کلی وضعیت تحت کنترل است.

سرپرست موقت منطقه دونتسک در این خصوص ادامه داد: تجهیزات جدید غربی که این اواخر به کی یف تحویل داده شده اند، در مسیرهای آودیئیفکا و آرتموفسک دیده شده است.

وی در ادامه از آمادگی لازم نیروها برای مقابله با ضدحمله احتمالی اوکراینی ها خبر داد و تأکید کرد که با اقدامات کی یف مقابله خواهد شد.

این در حالیست که رئیس‌ جمهور اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که کشورش برای انجام ضدحملات علیه روسیه به زمان و تجهیزات بیشتری نیاز دارد.

«ولودیمیر زلنسکی» که با رسانه‌های خارجی در کی یف مصاحبه می‌ کرد، در این خصوص گفت: نیروهای دفاعی اوکراین به زمان و تجهیزات نظامی بیشتر از جانب شرکا برای انجام ضدحملات علیه نیروهای روسیه با کمترین خسارت نیاز دارد. اوکراین اکنون می‌تواند ضدحملات خود را علیه روسیه آغاز کند، ولی در این صورت خسارت‌های سنگینی متحمل خواهیم شد و این اوضاع و شرایط غیرقابل قبول است.

این اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین در حالی است که نیروهای اوکراین مناطق مختلف دونتسک را با راکت‌های گراد و گلوله‌های ۱۵۲ میلیمتری هدف قرار دادند.

گفتنی است که نیروهای اوکراینی همچنان به بمباران محله‌های مسکونی و زیرساخت‌ها در مناطق و شهرهای لوهانسک و دونتسک، استان‌های زاپوریژیا و خرسون ادامه می‌دهند.

310310