شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#انتخابات#دولت#روسیه#شفافیت

کرملین: به انتخاب مردم ترکیه احترام می‌گذاریم

کرملین: به انتخاب مردم ترکیه احترام می‌گذاریم

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روابط روسیه با ترکیه فارغ از نتیجه انتخابات این کشور توسعه خواهد یافت، گفت که دولت آنکارا قادر به تضمین شفافیت انتخابات است.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که مسکو به انتخاب مردم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور احترام می‌گذارد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات [ریاست جمهوری] ترکیه شود، به هر حال ما انتظار داریم همکاری‌ها بین دو کشور عمیق‌تر و گسترده‌تر شود».

«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پیشتر روسیه را به دخالت در انتخابات ترکیه و تلاش برای کمک به رأی آوردن «رجب طیب اردوغان» متهم کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقام‌های آنکارا مبنی بر مداخله واشنگتن در انتخابات ترکیه، تصریح کرد: «[دولت] ترکیه می‌تواند شفافیت انتخابات را تضمین کرده و از اقدامات غیرقانونی جلوگیری کند».

مقام‌های دولت ترکیه طی یک ماه اخیر از هیچگونه حمله لفظی و انتقاد علیه بایدن و دولت آمریکا دریغ نکرده و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را به صدور دستور براندازی اردوغان متهم کرده بودند.

سخنگوی کرملین در این‌باره اضافه کرد: «ترکیه یک کشور مستقل است. کرملین با علاقه فراوان اخبار مربوط به انتخابات ترکیه را دنبال می‌کند و به انتخاب مردم ترکیه احترام می‌گذارد».

پسکوف درباره کمک نظامی لندن به کی‌یف اظهار داشت: «این موضوع تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر روند عملیات نظامی ویژه روسیه نخواهد داشت، اما مشکلات بیشتری را برای اوکراین ایجاد می‌کند».

طبق این گزارش، وی در واکنش به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» مبنی بر پیشنهاد بنیانگذار گروه نظامی خصوصی واگنر برای ارائه اطلاعات نیروهای روسیه به اوکراین، تاکید کرد: «مشخص است که این گزارش ساختگی و جعلی است».

نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد بسته جدید حمایت نظامی از اوکراین را در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور اعلام کند که شامل ارائه صدها موشک و پهپاد در ماه‌های آتی می‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس درباره اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مورد وابستگی روسیه به چین نیز گفت: «ما به شدت این اظهارات را رد می‌کنیم. روابط دو طرفه بین روسیه و چین سودمند است».

وی همچنین خبر داد که در تاریخ پانزدهم می، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نشست عملیاتی با شورای امنیت ملی این کشور برگزار خواهد کرد.

منبع: فارس