شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کتاب

جشن امضای کتاب عباس عراقچی در غرفه انتشارات اطلاعات +عکس

جشن امضای کتاب ایران تایشی با حضور سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران در غرفه انتشارات اطلاعات برگزار شد.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، «سید عباس عراقچی» دبیر شورای راهبردی روابط خارجی امروز و همزمان با پنجمین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور در غرفه انتشارات اطلاعات از کتاب خود با عنوان ایران تایشی رونمایی و جشن امضای کتاب را برگزار کرد.

جشن امضای کتاب عباس عراقچی در غرفه انتشارات اطلاعات +عکس

سید عباس عراقچی دیپلمات و سیاستمدار ایرانی و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی است. وی از بهمن ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۰ به عنوان معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران فعالیت می‌کرد. او از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، در وین حضور داشته‌است.

کتاب «ایران تایشی» خاطرات سیدعباس عراقچی به هنگام مسئولیت سفیر ایران در ژاپن است که توسط انتشارات «اطلاعات» منتشر شده است.

جشن امضای کتاب عباس عراقچی در غرفه انتشارات اطلاعات +عکس

این کتاب اولین بار در یک مجلد رقعی در 248 صفحه سال 1401 منتشر شد. 

در این مراسم جمعی از علاقه مندان کتاب و کتاب خوانی و خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی کشور نیز حضور داشتند.

وی در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگار اطلاعات آنلاین آینده روابط ایران و ژاپن را خوب ارزیابی کرد و گفت: همیشه کشور ثالثی مانند آمریکا وجود دارد که در این روابط تاثیر گذار است. در کتاب ایران تایشی علاوه بر اینکه به روابط ایران و ژاپن اشاره شده، روابط ویژه آمریکا و ژاپن هم مورد بررسی قرار گرفته است.