شهر خبر

هشدار انواری درباره «خالص سازی»: تخریب وحدت ملی از سوی نفوذی‌ها و جریان نفاق را جدی بگیریم

هشدار انواری درباره «خالص سازی»: تخریب وحدت ملی از سوی نفوذی‌ها و جریان نفاق را جدی بگیریم

محاسبه اقتدار ملی یک محاسبه عقلانی است تا بتواند قدرت مشروع را حاصل کند به این معنا که مردم بتوانند در سرنوشت خودشان دخالت بکنند. جریان خالص‌سازی با این وضعیت مغایرت دارد.

در دوره احمدی‌نژاد بود که برای اولین بار به صورت رسمی یکدست سازی صورت گرفت و مجلس هفتم با دولت نهم و دیگر نهادها با یک‌دیگر همسو شدند. حدود یک دهه از این یکدست سازی نگذشته بود که ریاست جمهوری سیزدهم نیز در همین مسیر قرار گرفت. آقای رئیسی که خود در مجلس شورای اسلامی، به قرآن مجید قسم یاد کرد که حافظ قانون اساسی کشور باشد، از آن‌جا که بیش از ۵۰ درصد کابینه‌اش را وزرای کابینه احمدی‌نژاد تشکیل می‌دادند به طور طبیعی قطار پیشرفت او بر همان ریل حرکت کرد. حالا این روزها و در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم مجددا جریان تندرو، همان روند را به اشکال جدیدی پیگیری می‌کند. اشکالی که یک بعد از آن شامل خبرسازی در باره ارائه لیست انتخاباتی توسط علی لاریجانی می‌شد، که بلافاصله در جوابیه او به خبرگزاری تسنیم، موضوع از ابعاد بسیار حائز اهمیت‌تری برخوردار شد. علی لاریجانی در جوابیه خود از «جریان خالص ساز» نام برد، و این‌که «بعید است به این روش‌های برادران، بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد.» موضع لاریجانی حکایت از آن می‌کند قرار است نظام غربالگری و خالص‌سازی، به اشکال جدید ادامه یابد مگر شیوه دیگری در حکمرانی پیگیری شود. در گفت و گو با حسین انواری عضو شورای مرکزی خرب موتلفه به ابعاد این موضوع پرداخته است.

اگر یکدست سازی یا به تعبیری "خالص سازی " برای رسیدن به قدرت برای مطامع شخصی و چیزهایی که هوای نفس افراد طلب می کند باشد قطعا مغایر با اهداف عالی انقلاب و اقتدار ملی ماست و وحدت ملی ما را مخدوش خواهد کرد.

یک کلام معروف و زیبایی ازحضرت امام(ره) به یادگار مانده و در وصیت نامه ایشان هم آمده است و آن کلام زیبا این است که رمز بقای انقلاب اسلامی رمز پیروزی است.این رمزبه دو رکن اتصال دارد یکی انگیزه الهی به مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور دوم وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد. اگر بپذیریم که مقدرات مردم قبل ازهرچیز دردست خودشان است و نقش‌آفرینی انسان سرنوشت او را می سازد مفهوم کلام حضرت امام (ره)این است که در صورت فراموشی هدف وتفرقه و اختلاف وغفلت از وظیفه ای که عقل وشرع برعهده فرد گذاشته است پیروزی را به یک شکست تلخ تبدیل خواهد کرد. اقتدارنظام اسلامی و اقتدار ملی هداف اصلی است که این نیازمند ارتقا همبستگی و انسجام، همکاری و مشارکت گروه های مختلف مردم است.

ببینید. شما را توجه می‌دهم به این موضوع که محاسبه اقتدار ملی یک محاسبه عقلانی است تا بتواند قدرت مشروع را حاصل کند به این معنا که مردم بتوانند در سرنوشت خودشان دخالت بکنند. جریان خالص‌سازی با این وضعیت مغایرت دارد، همه باید التزام عملی به رعایت قانون و پیش‌گیری از هرج‌و مرج اجتماعی همراه با وفاداری به اسلام و انقلاب داشته باشند، خالص سازی به هرج و مرج به‌شدت دامن می‌زند.

هشدار انواری درباره «خالص سازی»: تخریب وحدت ملی از سوی نفوذی‌ها و جریان نفاق را جدی بگیریم

در حال حاضر مردم ایران در تنگنای معیشتی قرار دارند و قطعاً بهترین و مؤثرترین راه برگزاری انتخابات پرشور، حل مشکلات اقتصادی مردم است؛ متأسفانه مردم برای تأمین کالاهای اساسی زندگی خود با مشکلاتی بسیاری روبه‌رو هستند که این موضوع شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست ، از سوی دیگر مردم از مشکلات امروز کشور ناراحت هستند بر همین اساس لازم است مسئولان راهبردی اساسی برای حل مشکلات معیشتی کشور بیابند.

احزاب و جریان‌های سیاسی هم باید مواضع خود را تا پیش از برگزاری انتخابات مشخص کنند و با مردم صداقت داشته باشند و از هرگونه اظهار نظردو پهلو پرهیز کنند. تحقق اصل مردم‌سالاری دینی به ارتقا وحدت ملی و همگرایی مردم با نظام وابسته است. آنچه در انتخابات الزام‌آور است این است که ما بتوانیم حضور حداکثری مردم را درانتخابات به دست بیاوریم و ازهرگونه سیاسی کاری تفرقه انگیز و ضدنیروهای انقلاب پرهیز کنیم. تقابل را در برابر تخریب وحدت ملی را که توسط جریان نفاق و عوامل مزدور نفوذی داخلی وجود دارد جدی بگیریم و با آن برخورد کنیم؛ حتما باید از دوقطبی شدن پرهیز کنیم.

پیش‌گیری از ایجاد تشنج در افکارعمومی و هم‌چنین وحدت و همدلی مسئولان از مهم‌ترین اقدامات کارگزاران نظام در راستای برگزاری انتخابات پر شور است. ما باید بتوانیم یک رقابت سالم جهت اقتدار ملی را فراهم کنیم واین مستلزم این است که ما شایستگان اصلحی را که هم از کارآمدی بالا برخوردار هستند وهم پایبند اصول و مبانی ارزشی انقلاب باشند، بتوانیم انتخاب کنیم.

۲۱۶۲۱۲