شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#غزه

اسرائیل احتمال ترور رهبران جهاد اسلامی در خارج از غزه و کرانه باختری را بعید نمی‌داند

اسرائیل احتمال ترور رهبران جهاد اسلامی در خارج از غزه و کرانه باختری را بعید نمی‌داند

ایسنا نوشت: در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از آنچه دستاوردهای خود در نوار غزه می‌خواند، صحبت می‌کند، به نظر می‌رسد که استمرار عملیات نظامی هرگز به نفعش نخواهد بود.

یک منبع در گفت‌وگو با سایت الحره اظهار کرد، ارتش اسرائیل از زمان آغاز عملیات نظامی که عامدانه علیه جهاد اسلامی متمرکز بوده، شش تن از فرماندهان جهاد اسلامی از جمله خلیل بهتینی، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمالی را که اساسا عملیات را علیه اسرائیل هدایت می‌کرد، از میان برداشت.

سایت الحره در ادامه به نقل از سرهنگ "ع"، فرمانده یگان تیراندازی ارتش اسرائیل ادعا کرد، ترور فرماندهان جهاد اسلامی توانمندی‌های این جنبش را تضعیف کرد به این شکل که شلیک راکت‌ها از نوار غزه در ساعات پایانی روز شنبه ۵۰ درصد کاهش یافت.

به نظر می‌رسد که یک تنش نظامی از سوی اسرائیل برای مهار شلیک‌های جهاد اسلامی برقرار است و نیروی هوایی اسرائیل در دو روز گذشته پایگاه‌ها و منازل دیگر فرماندهان جهاد اسلامی را که مدعی است از آنها به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌شود، هدف قرار داد.

از جمله منزل محمد ابو العطا، برادر بهاء ابو العطا که سال ۲۰۱۹ توسط اسرائیل ترور شد، همچنین هواپیمای دیگری دفتر فرماندهی خالد عزام، فعال برجسته یگان راکتی لشکر غزه در جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی سکوهای راکتی زیر زمین در سراسر نوار غزه را هدف قرار داد، شلیک راکت از برخی از آنها به سمت منطقه غلاف غزه رصد شده بود.

اما به نظر می‌رسد بانک اهداف علیه جهاد اسلامی تمام شده و در این میان ارتش اسرائیل متوجه شده در صورتی که به عنوان مثال اتفاقی رخ دهد و افراد بی‌گناه در اراضی اشغالی و یا فلسطینی‌ها کشته شوند، تاکتیک نظامی علیه آن برمی‌گردد و واکنش‌های منطقه‌ای و جهانی‌ علیه‌اش به راه می‌افتد.

در حالی که جنبش حماس هنوز نسبت به این عملیات نظامی موضعگیری بی‌طرفی اتخاذ کرده، وقوع تلفات در میان غیرنظامیان غزه احتمال دارد که آن را مجبور کند وارد خط درگیری شوند.

افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی این موضوع را می‌دانند و مدعی هستند که تلاش خود را برای جلوگیری از زخمی شدن افراد بی‌گناه می‌کنند و سعی دارند این ادعای خود را با انتشار ویدیویی از نیروی هوایی ارتش این رژیم ثابت کنند که آنها از آسیب رساندن به افراد بی‌گناه خودداری می‌کنند حتی اگر هزینه آن منصرف شدن از یک هدف در طرف فلسطینی باشد!

اما موضوع دومی که ارتش رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن آن اجتناب می‌کند، سران جنبش حماس است.

به گفته منبع یاد شده، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه و در کرانه باختری فرماندهان جهاد اسلامی را هدف قرار می‌دهد، انجام ترورهای مشابه علیه فرماندهان در خارج را که در لبنان و یا دیگر نقاط حضور دارند، بعید نمی‌داند.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به فعالیت‌های خود علیه فرماندهان جهاد اسلامی در کرانه باختری ادامه می‌دهند، که نیروهایی از ارتش این رژیم در عملیات مشترکی با هدایت اطلاعاتی شاباک حرکتی را در اردوگاه بلاطه در نابلس انجام داده و سلاح، مواد منفجره و مهمات نظامی را مصادره کردند.

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در این عملیات نظامی، به ساختمانی که ارتش مدعی است از آن به عنوان مخفیگاه نیروهای وابسته به جهاد اسلامی در اردوگاه استفاده می‌شود و از آنجا برای اجرای عملیات علیه نیروهای اسرائیلی در منطقه برنامه‌ریزی کرده و بمب و مواد منفجره حملات را می‌سازند، یورش بردند و تعدادی غیرنظامی در اثر تیراندازی در این عملیات جان خود را از دست دادند.

در حالی که رژیم صهیونیستی جنبش حماس را یک گروه متخاصم می‌داند؛ اما با آن به عنوان طرفی که مسؤول حدود دو میلیون نفر از ساکنان نوار غزه است، برخورد می‌کند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی می‌داند تعداد راکت‌های حماس دو برابر تعداد راکت‌های جهاد اسلامی بوده و دارای بُردهای بلندتر و دقیق‌تر هستند و این راکت‌ها نوعی باردارندگی را برای هر دو طرف ایجاد می‌کنند.

در حالی که به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر طرف فلسطینی جهت توافق با آتش‌بس تلاش می‌کند، برخی از مسؤولان وزارت جنگ این رژیم درباره ادامه تعطیلی دو گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب وار غزه و بیت حانون در شمال آن پس از شلیک مداوم راکت‌ها از زمان آغاز تنش نظامی هشدار دادند.

این موضوع خطری را برای بازگشایی این گذرگاه‌ها با هدف جابه‌جایی افراد و یا انتقال کالاها و نیز مسؤولان این گذرگاه و یا عابران آن ایجاد می‌کند.

310310