شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بودجه ۱۴۰۱#دیوان محاسبات
رئیس کل دیوان محاسبات در گفتگو با ایبِنا:

انتقال حساب شرکت‌های نفتی به حساب خزانه/ تفریغ بودجه ۱۴۰۱ برخط و زودتر از موعد انجام می‌شود

روند تفریغ بودجه امسال زودتر موعد اجرایی شده و هدف امسال دیوان محاسبات انجام برخط این فرآیند است.

سید احمدرضا دستغیب؛ رئیس کل دیوان محاسبات کشور در حاشیه سومین همایش صندوق توسعه ملی (حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی) به خبرنگار ایبِنا، گفت: در برخی از بانک‌ها حساب‌هایی احصاء شده که متعلق به نهاد‌ها و وزاتخانه هاست و هیچ نظارتی بر آن‌ها نیست. تعداد زیادی از این حساب‌ها در حال بسته شدن است و به حساب‌هایی که نزد خزانه است منتقل می‌شود. این اقدام گام موثری در جهت ایجاد شفافیت بوده است.

 

وی افزود: بخش قابل توجهی از این حساب‌ها مربوط به شرکت‌های نفتی است. طی یک ماه آینده تعداد قابل توجهی از این حساب‌ها منتقل می‌شود و شاهد انضباط مالی در این زمینه هستیم.

 

دستغیب در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: تعداد این حساب‌ها در یکی از بانک‌های عامل به بیش از ۱۵۰۰ عدد می‌رسد و تعداد دقیق این حساب‌ها را پس از پایان بررسی دیوان محاسبات اعلام می‌کنیم.

 

وی در رابطه با تفریغ بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: کار تفریغ بودجه از ۱۰ روز گذشته در هیئت عمومی آغاز شده است. در سنوات گذشته ابتدا در کارگروه‌های تخصصی بررسی‌ها صورت می‌گرفت و این اقدام امسال زودتر از موعد آغاز شده است.

 

دستغیب در ادامه گفت: البته امسال با توجه به اینکه تفریغ برخط بودجه را در نظر داریم و لازمه این کار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و همکاری هاست که باید با بخش‌های مختلف انجام می‌شد، بنابراین خزانه و وزارت اقتصاد در این زمینه همکاری بسیار خوبی با دیوان محاسبات کل کشور داشتند. با این اقدامات روند تفریغ بودجه امسال زودتر موعد اجرایی شده و هدف امسال دیوان محاسبات انجام برخط این فرآیند است.