شهر خبر

مشاور ارشد بشار اسد: ایران، کشور دوست و هم‌پیمان سوریه است

مشاور ارشد بشار اسد: ایران، کشور دوست و هم‌پیمان سوریه است

«بثینه شعبان» مشاور ارشد سیاسی رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا گفت که جمهوری اسلامی ایران کشور دوست و هم پیمان سوریه است.

 گروهی از مسئولان رسانه‌های ایرانی، اعم از رسانه‌های برخط و مکتوب و همچنین فعالان رسانه‌ای با نگاه‌های مختلف، از پنجشنبه هفته گذشته به سوریه سفر کرده‌اند. 

این سفر به ابتکار اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی انجام شده و طی آن مسئولان و فعالان رسانه‌ای ایرانی از مناطق مختلف جنگی در سوریه دیدار و از طریق جلسات گفتگوی صریح و صمیمی با مسولان نظامی، سیاسی و رسانه‌ای سوریه، به تبادل نظر پرداختند. 

دیدار و گفتگو با بثینه شعبان مشاور ارشد بشار اسد رئیس جمهور سوریه و پطرس الحلّاق وزیر رسانه سوریه جدیدترین برنامه‌ی این گروه بود. 

«بثینه شعبان» مشاور ارشد سیاسی رئیس جمهوری سوریه امروز در سخنانی دریک نشست رسانه ای در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات بین سوریه و ترکیه در چارچوب کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، سوریه، روسیه و ترکیه و آخرین دور مذاکرات این کمیته در سطح وزیران خارجه در مسکو گفت که دمشق بر لزوم حضور تهران در این مذاکرات تاکید داشت زیرا کشور دوست و هم پیمان ما به شمار می رود.

وی افزود که هدف خروج نیروهای اشغالگر ترکیه از خاک سوریه است و آنها خاک سوریه را اشغال کرده اند و باید خارج شوند و خاک سوریه باید به این کشور بازگردد.

بثینه شعبان در بخش دیگری از سخنان امروز خود در نشستی رسانه ای تصریح کرد که توافق عربستان و جمهوری اسلامی ایران با کمک چین یک مرحله جدید را نه فقط برای تهران و ریاض بلکه برای منطقه رقم زد.

وی افزود که این توافق نقطه عطف مهمی است و آن اینکه فرزندان کشورهای منطقه می توانند برای نزدیکی روابط و گفت وگو بین خودشان بدور از دیکته ها و منافع آمریکا گام بردارند و این چیزی بود که ما به آن چشم دوخته بودیم زیرا همه ما اتفاق نظر داریم که استعمار غربی أساس مشکل و مصیبت ها و جنگ ها است.

بثینه شعبان تصریح کرد: شکل قدیمی این استعمار تغییر کرده است اما شکل جدید آن خطرناکتر است زیرا بدنبال فتنه انگیزی داخلی در کشورها و فتنه انگیزی بین کشورهای همجوار یکدیگر است.

وی با اشاره به سلطه گری رسانه های غربی و انعکاس تحولات براساس اهداف و مقاصد خاص خود و به زیان ملت های منطقه افزود: اولین چیزی که باید به آن فکر کنیم، این است که رسانه ها و صدای خود را چطور تقویت کنیم و نقش أصحاب رسانه در این زمینه بسیار مهم و جدی است و باید صدای خود را به دشمن قبل از دوست برسانیم.

بثینه شعبان درباره اوج گیری شرق و موضوع پیوستن ایران به سازمان شانگهای گفت: سازمان شانگهای دو روز پیش در هند تشکیل جلسه داد و این سازمان نیمی از ساکنان جهان را تشکیل خواهد داد و اقتصاد کشورهای زیر مجموعه بریکس نیز قویتر از گروه جی ۸ است و این یک تحول مهم در جهان است که بسیاری از کشورها منتظر ثمرات آن هستند.
مشاور ارشد سیاسی رییس جمهوری سوریه تصریح کرد: غرب از نظر فرهنگی سقوط کرده است و نبرد بین ما و غرب یک نبرد فرهنگی است.

311311