شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#همزمان#آتش#آتش بس

بیانیه اتاق مشترک مقاومت فلسطین همزمان با برقراری آتش بس

بیانیه اتاق مشترک مقاومت فلسطین همزمان با برقراری آتش بس

اتاق مشترک مقاومت فلسطین همزمان با برقراری آتش بس، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، همزمان با برقراری آتش بس در جریان نبردها در فلسطین، «اتاق مشترک مقاومت» که شامل جناح‌های مقاومت فلسطین است بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه اتاق مشترک مقاومت آمده است: «دوره جنگ پایان یافت، اما مقاومت ما دوباره آغاز شد، قدرتمندتر و تهاجمی‌تر. اراده مبارزه ما عقب نشینی نخواهد کرد. دشمن وقتی فکر می‌کرد زمان رو به پایان است اشتباه محاسباتی کرد و فرصت برای ترور گروهی از رهبران خوب مقاومت فرا رسید. دشمن می‌خواست هرچه زودتر و طبق میل خود جنگ را به پایان برساند و معتقد بود که به دستاوردی رسیده و با تصویر پیروزی ظاهر شده است، اما از خرد و استواری مقاومت و درایت آن در اداره نبرد شگفت زده شد. ما محاسبات دشمن را به هم ریخته و او را وارد جنگ فرسایشی کردیم.»

این بیانیه همزمان با اعلام آتش بس در فلسطین صادر شده است.

ساعاتی پیش از این، منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است.

همزمان رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «ارتش» رژیم اسرائیل اعلام کردند که ارتش تصمیم به خویشتن داری در مقابل آخرین حملات جهاد اسلامی گرفته است.

همزمان خبرگزاری قدس به نقل از یکی از رهبران جهاد اسلامی که نامی از او برده نشده، اعلام کرد که توافق برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها حاصل شده و هیئت این جنبش در قاهره اعلام کرده که این توافق از ساعت ۱۰ امشب به وقت فلسطین اجرایی خواهد شد.

همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند که رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی ساعت ۲۲:۳۰ امشب به وقت تل آویو برآوردی از توافق آرام‌سازی اوضاع خواهد داشت و در صورتی که مقامات به این نتیجه برسند که این توافق پایدار خواهد بود، جبهه داخلی از فردا محدودیت‌های ایجاد شده در مناطق جنوبی را لغو خواهد کرد.

در ادامه این گزارش‌ها، «محمد الهندی»، رئیس دایره سیاسی جهاد اسلامی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: «توافق آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها شامل بندهای زیر خواهد بود:

توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان

توقف بمباران و تخریب خانه‌های فلسطینیان

پایان دادن به ترور فلسطینیان

این مقام جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد که مقاومت مادامی که دشمن صهیونیستی به این توافق پایبند باشد، به آن پایبند خواهد بود.

این در حالی است که المیادین گزارش داده است که مقاومت فلسطین با رگبارهای موشکی شدید تا آخرین ثانیه به کوبیدن «تل آویو» و شهرهای اشغالی در واکنش به تجاوزات اخیر و محاصره غزه ادامه داد.

همزمان مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داده است که با وجود اینکه از زمان اعلام شده برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم صهیونیستی یک ربع گذشته، حملات دو طرف همچنان ادامه دارد.

الجزیره نیز اعلام کرد که چند دقیقه پس از اجرای آتش بس، دسته‌ای از راکت‌ها از نوار غزه به سمت مواضع اشغالگران در شمال نوار غزه شلیک شد و دقایقی پس از اجرایی شدن توافق آتش بس، آژیر خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس در غزه نیز در سخنانی تاکید کرد: «حماسه قهرمانانه اتاق عملیات مشترک با پیروزی مقاومت به پایان رسید.» عبداللطیف القنوع در ادامه خطاب به المیادین افزود: «امروز مردم فلسطین پیروزی جدیدی را در راه آزادی ثبت می‌کنند.»

عبداللطیف القانوع به المیادین گفت: «اشغالگران متوجه می‌شوند که طولانی شدن نبرد به عرصه‌های جدید درگیری منجر می‌شود. همه ما سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را درباره نبرد غزه و معنای آن شنیده ایم.»